Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Marru - 6 februari 2008 14:52

Så har man klarat av den sista natten för den här arbetsperioden också, och nu är man ledig fram till måndag morgon. Jag skulle rensa lite i bokhyllan under ledigheten, men det gjorde jag ju igår. Fick nästan 800 böcker till salu. Det mesta är Harlekinböcker som jag har fått, som jag aldrig kommer att hinna och läsa. Men det var perfekta böcker och ha med sig när man var ute med husvagnen och fiskade. Det var bara och kasta betet i sjön, och sätta sig på en stol och börja läsa *S*. Vi körde med bottenmete, det är lite slappt och hålla på med det.


Favoritstället var Hedtjärn i Grangärde. Alltid när jag kom hem efter jobbet på fredagen åkte vi dit. Sen hem på söndag kväll. På semestern kunde vi stå ett par veckor där utan problem. Ändå så fanns det inga bekvämligheter där, ingen el, vatten. När vi skulle tvätta oss på sommaren så åkte vi till en sjö en bit ifrån. Ström fick vi via solpanelen på husvagnstaket. Vi bara var där, ingen krav på vad som skulle göras. Man gjorde det man ville när man ville.


Micki var med oss ända sen han var valp. En gång gjorde vi misstaget att släppa han lös. Det var på vårkanten. Det var lite lervälling på strandkanten, där fick han för sig att börja böka en gång. Jisses vad svart han var om sina tassar. Fick vi vänta ett tag med att ta han in i husvagnen *S*. Men när han blev äldre fick han vara lös ofta, sen kom Farina några år efter. Då var dom där båda 2. Dom älskade och vara där ute i skogen. Före Micki så hade vi 2 katter, och dom var också med oss där.


Första gången vi låg där med husvagn, det var samma helg som skolorna slutade. Vi hade gått och lagt oss, det var en bil som åkte längre in på fiskecampingen. Sen åkte de därifrån. Jag vet inte vad dom gjorde, så mycket kan jag inte om bilar. Men det vart en sjuj-a smäll. Katterna försvann båda 2 i några lådor i husvagen, och kom inte fram på hela natten. Kan ju säga att vi flög upp ur sängen också *S*.


Jaha, där kom jag av mig, först med det ena sen med det andra *S*. Det var ju bokhyllan jag höll på med. Maken är alla fall nöjd att det blev mindre böcker och bara på till nästa flytt, men nog finns det kvar så att det räcker fortfarande. Så jag får väl hitta på nåt annat och göra istället nu när jag rensat bokhyllan redan.


På söndag skall Micki och jag iväg och tävla i agility alla fall. Farina vågade vi inte anmäla, eftersom hon skall nog börja löpa vilken dag som helst, tror vi. Det är nästan så att jag ångrar att jag anmälde oss till tävlingen. Banvandringen börjar redan 07.30 Måste upp senast klockan sex, och jag som har min sista lediga dag då :-(

Av Marru - 6 februari 2008 14:23

Så här i början av melodifestivalskvalen så tycker jag det passar med Hannas melodifestivalslåt. Det är en av dom bästa låtarna som har varit med i melodifestivalen. Okej, det finns några svenska som jag tycker har varit lika bra, och några andra som har fastnat i huvudet.  Kommer ihåg att Frankrike hade en låt som fastnade, men den har jag inte hört sen dess. Men jag fick tag på den på nätet för ett par år sen, så nu har jag fått den.


Hanna var med i Finlands första Idol. Eftersom vi har FTV, så tittade vi ju på den. Den kom redan innan Sverige sände sin första. Kommer ihåg när Hanna kom in och körde sin låt. Juryn blev alldeles salig. En av dom hoppade upp, och kramade henne. Det kändes direkt när man hörde henne, här kommer vinnaren. En tuff truckförare, som jag antar inte suttit många timmar i trucken efter den vinsten.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards