Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2008

Armen

Av Marru - 29 augusti 2008 10:44

Igår innan jag skulle lägga mig så var jag och skulle borsta tänderna, precis som alla människor gör innan de skall sova *S*. Då gick det knappt. Jag är ju högerhänt, och det är högra armen jag har problem med. Jag fick upp handen mot munnen, men sen när jag skulle borsta fanns det ingen styrka i den, plus att det kändes konstigt i hela armen. Försökte borsta tänderna med vänster hand, men tandborsten sladdrade hit och dit, det gick inte så bra *S*. Så ett nytt försök med den högra. Jag fick tvinga armen i rätt läge, sen fick jag röra på huvudet istället *S*. Det gick bättre än med vänstra handen.


Samma sak imorse när jag skulle tvätta mig. Fick knappt handen upp mot ansiktet. Men sen tog jag en morgonpromenad med Lizzie. Vi passade som vanligt på att träna lite moment under promenaden, linförighet tränar vi på varje gång. Nu tog jag prövade på läggande under gång. Det tog ett tag innan hon förstod att hon skulle lägga sig fast jag gick. Till slut så begrep hon det. Kan ni gissa vad hon gör då. Jo, hon vänder sig och lägger sig med rumpan mot mig :-o. Så nu får vi backa lite, och börja koncentrera på att hon skall lägga sig rakt.


Ja, alla fall när jag kom hem så hade armen blivit lite rörligare. Hade klarat av och borsta tänderna nu. Men det känns fortfarande konstigt vid armvecket.


Ja, nu skall jag åka till jobbet om ett par timmar. Idag skall jag vara där lite tidigare eftersom vi skall ha ett sista möte med våran chef idag :-(. Blir förresten sista gången jag träffar han idag, på måndag och tisdag jobbar jag ju natt. Sen blir vi långlediga resten av veckan och han slutar på fredag. Sen får vi väl se hur det blir på måndagen när vi börjar igen efter våran ledighet.

 
 
Katarina o Lexie

Katarina o Lexie

29 augusti 2008 21:48

Vad tråkigt att du har problem med armen. Hoppas att det blir bättre snart. Men, att hon lade sig med rumpan mot dig... hon ville nog inte vara med längre. Nä, men hon fattar nog snart hur hon skall göra. Ha en trevlig fredagkväll. Kramar från Katarina o lexie.

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bitte

30 augusti 2008 11:25

Tja! Kul idé! Kanske man skulle börja.. *S*

 
Katarina o Lexie

Katarina o Lexie

30 augusti 2008 11:56

Hej Marketta. Jag vill skicka dig en skyddsängel. Du kan hämta den på min sida. Ha en trevlig dag. Kramar från Katarina o Lexie.

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sarah

31 augusti 2008 08:30

Jag har nog bestämt mig nu, haha :-D :-p

 
Susanne

Susanne

31 augusti 2008 18:58

Halloj vännen japp nu kände jag trycket så nu har jag ochså kommit i gång och får väl hoppas att jag får tid med detta ochså.
Blir ju lite avis på alla andra som har startat upp. Kram Susanne som kommer att läsa mer hos dig när jag inte har så mycket att pyssla med verkar som om man tar åt sig alldeles för mycket Kramar igen

http://snoddas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Astrid

31 augusti 2008 21:13

Jag har råkat ut för samma när det gäller armen.
En kvinna kom förbi på jobbet och såg mitt problem.
Jag jobbade ju i kassa och kunde bara använda min vänstra arm.
Så hon donade i kotan bak nacken och det tog fem minuter så var allt som det skulle.
Har aldrig haft det problemet igen.
Tack för tipset med tindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards