Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 november 2008

Av Marru - 26 november 2008 20:39

Så har jag idag också klarat av den sista lektion hos Winni. Det har varit jättekul och jag har haft en jättebra handledare som bor i Norge. Dom flesta lektionerna är översatta till antingen svenska, norska eller danska. Så det är inga problem ifall nån av er skulle vara intresserad. Men det är ingen grupp för en person som aldrig har gjort nåt med psp. Såna personer rekommenderar jag söka till Målarskolan.


Så om ni är nyfikna på grafik så behöver ni ett paint shop program. Har man tur så kan man få tag i ett sånt program billigt på tradera. Var in och tittade nu och såg att det fanns en PSP X1 från Corel på Tradera. Utgångspriset låg på 395, den har blivit upplagd den 16 november och ingen bjudit på den än. Så är ni intresserade så passa på.


Sen måste man ju lära sig hur detta program fungerar. Då är det bra och söka till Målarskolan . Det finns kanonbra handledare i den gruppen, och man får lära sig allt från grunden. Sen om man vill kan man fortsätta i en grupp som heter LBD extra, där får man lära sig mer. Sen när man har gjort klart det så får man komma till Målarboden om man vill. Det är en grupp där vi får olika teman varje vecka, och man gör det man vill och orkar. Alla hjälper alla där, så där kan man fråga om det är nåt man inte förstår.


Sen kan man söka sig till andra grupper för att lära sig mer, som Winni tex som har underbara uppgifter.


Men nu till min examensuppgift.  Den var lika rolig som alla andra deras lektioner.




Här är mitt diplom som jag fick efter den sista lektionen. Jag har fått likadana diplomer efter lektion 25, 50, 75 och 100.




Av Marru - 26 november 2008 20:28

Då har jag äntligen klarat av mina examensuppgifter på animationskursen. Jag har dessutom fått dom godkända. Så här blev den första av dom.



Här är den andra. Fast den var jag inte riktigt nöjd med. Trodde aldrig jag skulle få den godkänd. Bakgrunden står ju still där i början och det var inte så jag hade tänkt det. Fast det kunde väl inte hon veta som godkände den att det inte var så jag tänkt *S*.



Den här fick jag av min handledare, som ett sorts diplom då.




Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards