Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 30 november 2008

1:a advent

Av Marru - 30 november 2008 18:08

Igår så var det då årets julbord med jobbet. Det var nog lite sisådär om jag skall vara ärlig. Det var lite dåligt att välja på det julbordet, och inte smakade allt så himla gott heller. Det måste förresten vara det första julbordet jag har varit på där det fanns bruna bönor bland varmrätterna :-o. Angående julshowen, ja vad skall man säga om det. De försökte ju verkligen fast det ju vore ju bra om man kunde träffa noterna hinnan man börjar sjunga inför folk. Fast annars var det ju ganska kul trots det.


Idag har vi däremot varit och gått på julmarknad i Västerås. Alltså vi hade lite social träning med hundarna. Det är ganska kul att gå där med 4 collie, kan ju säga att det väcker lite uppmärksamhet när våran flock kommer. Många som kommer fram och pratar. Det är kul.


Angående adventsljusstaken så kan jag här meddela att den har lämnat huset *S*. Maken sålde den vidare. Så nu har jag min från förra året som jag glömt bort att jag hade stående på köksbordet.


Här kommer ett par bilder på systrarna blå, tagna i onsdags. Då hade vi fortfarande snö, men dagen efter var all snö borta.


Här har vi först Lizzie som står på toppen på våran lilla kulle som vi har här bredvid huset. Den kullen är populär, dagisungarna brukar vara där och åka pulka. Det är ju bra eftersom där behöver de inte oroa sig för bilar. Jag skulle tro att den kullen är gjord där bara för det ändamålet.




Nästa bild är då på Clara. 


 


Det hade blivit jättefina bilder på dom om jag hade haft en riktig kamera. Nu blev ju jag stående så långt ifrån dem.



 
 
Cina

Cina

30 november 2008 19:38

Underbart vackra vovvar....förstår om folk stannar upp för att kolla in dom!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Helan

Helan

1 december 2008 09:16

Heeij. Guu, så fina systrarna bus är.. såå fina.
Kul å komma me hela flocken sådär, de är ganska så maffig känsla, å de är ju så fina dina colliesar..din flock.

Vår Lily har inte börjat få gå långprommisar ÄN, hon har tagit nån sväng runt området, å sprungit i skogen, men det är ju asfalt överallt här, så jag sparar henne lite till.

Tack, visst är de kul då det går bra, hon fick ju så fina omdömen, så en Röd 1:a är jag helt å hållet sååå otroligt nöjd me.
Jag hade inte ens förväntat mej de, för jag har alltid trott att hon ska dömas som långhår.. men hon lär nog bli mer "välpälsad", man kan ju ansa runt öronen liiite OM man ska ställa.
Ursäkta, men jag tycker att" det är så idiotiskt sjukt" vad gällande lång-korthår inom utställning, just schäfer då... fattar inte, de går ju å ställa t ex andra raser i både lång/korthår..eller? Är du mer insatt idet? Varför anses en hund med lite längre päls, renrasig med renrasiga föräldrar, vara blandras för att den har liiiite längre päls å helst kring öron å byxben..??? Rent IDIOTISKT.. varför får andra raser ställa både och?
Vad anser du om det? Går de inte å få ställa en grupp lång å en kort då? Jaadu, jag blir lika IRRITERAD varje gång jag är in på nåt forum eller så där de handlar om just Schäferns pälskvalitet.. trist.

Oj, de var inte meningen å huttra av mej hos dej, men du får gärna komma me dina åsikter i den frågan, jag vill gärna höra vad du har å säga om det, ärligt.

Hoppas du å gooskitarna får en fin dag.. å en fin 1:a adventsvecka.. kram helén å flocken.;-)

http://helanshala.blogspot.com

 
MissY

MissY

1 december 2008 12:08

Hej hej
söta Hundar du har =).Jag har en liten fråga till dig,det är så här att jag varje vecka brukar göra en kort intervju med olika bloggare och tänkte höra om du är intresserad av det ? jag skickar då några få frågor som du får svara på och lägger sedan ut det på min blogg ( det brukar bli rätt mkt besök både hos mig och den jag inervjuar så det är bara postitivt)

I ditt fall blir det mest frågor om dina hundar.Vore kul om du ville ställa upp. sist va det missc som gör smycken som jag intervjuade
Du kan svara genom min blogg
Tack på förhand

http://me-my-precious.bloggagratis.se

 
Jill

Jill

1 december 2008 18:28

Håller med om showen på julbordet!! Gaahh...
Annars så var det kul :) Synd att bara vissa ballade ur... Gillar Clara, hon är fin hon!

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

1 december 2008 21:19

Vad stiliga de är systrarna blå :)
Din kamera räcker långt vill jag lova...
Förstår att de väcker lite uppmärksamhet när ni kommer vandrande med 4 ståtliga collier :)
Kram

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

2 december 2008 03:41

Bruna bönor på ett julbord?
Tror jag aldrig jag har varit med om.
Inte som jag kan komma på iaf.
Har iofs inte varit på så många julbord, men ändå.
Jättefina bilder på Systrarna blå :))
Kan förstå att det är många som ser er mycket när ni kommer gående med hela 4 collihundar:)

Kram/Gunnilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Eva

Eva

3 december 2008 08:47

Vaaa, bruna bönor på ett julbord! Har jag aldrig varit med om.. Nu är du väl glad att ljusstaken är såld?:-) Hihi.
Åhh, söta Lizzie som står så stolt. Ja, Clara är klart fin också.:-)
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Jill

Jill

5 december 2008 05:39

var inte så säker på att du får gå!! Ja Bengt bor på Enebba. Jag kan gå till Siv så får du hämta där.

http://hundarnaojill.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards