Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Mysteriet i akvariet

Av Marru - 4 januari 2009 16:54

Imorse när jag vaknade och tände i akvariet. Vi måste fixa en timer till den så att det fungerar automatiskt. Men alla fall så brukar jag kolla fiskarna, att alla hänger med. Hittade bara 9 neontetror imorse, fast jag räknade och räknade så var de bara 9. Ok, den tionde dök upp senare på dagen.


Men nu till mysteriet. Tittade till i yngelburen och tyckte att det var nåt som såg konstigt ut. Det såg ut som om det fanns en stor fisk där, tittade från sidan. Till slut så var jag tvungen att resa på mig och titta uppifrån. Ja, där simma omrking en orangesvart platyhona. Hur hon har tagit sig in där, det är ett mysterium. Kanterna på buren är ju ovan vatten, så den måste ju nästan ha hoppat i. Men kanterna är ganska nära glasset som ligger ovanpå. Så den måste ha hoppat över mellan kanten och glaset. Den verkade lite virrig, och ville ut när jag tittade till den. Så det var bara och ta till håven och fiska. Jag förstår verkligen inte hur hon tagit sig dit, men där var hon. Tack och lov så hade honinte tagit ynglena, dom är kvar alla 6.

 
 
Cina

Cina

4 januari 2009 20:30

Vilken tur att hon inte ätit upp ynglen. Dessa fiskar kan göra en fundersam. Jag hade en groda i mitt akvarium som var så sööööt den fick namnet "FUBBE-GRODA" o jag hade den nog ett år så en dag var han bara borta o jag letade o jag lyfte på allt i akvariet. Men ingen "FUBBE-GRODA" det var bara så frustrerande att inte hitta honom. Men det gick 3 dagar o han fanns inte. På 4:de dagen så städade jag så det måste ha vart en fredag o jag dammsög o hade satt i ny påse och så rätt var det var så fick jag höra ett pling i röret i dammsugare o jag tänkte men vad var detta.....så jag öppnade dammsugarpåsen för att kolla och vad tror du fanns i påsen jo "FUBBE-GRODA" han var sten död o torr. Så på något vis har han hoppas ur akvariet. Så det var sagan om "FUBBE-GRODA" =))

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Reneth

Reneth

4 januari 2009 21:30

De hoppar rätt så högt de där firrarna i alla fall ibland. Snäll var hon i alla fall din hona för de brukar käka upp ynglen så gott de kan när de kommer åt.
Kramis
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Astrid

Astrid

5 januari 2009 08:58

Ja dom är duktiga hoppare,jag hittade en död på golvet en morgon när jag vaknade,:( en liten glipa där jag matar hade hon hoppat ut genom.

http://www.astridla.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

5 januari 2009 18:00

Ja, vad märkligt att den inte ätit upp ynglen. fast tur också..De kanske är duktigare hoppare. Var länge sedan jag hade platys nu.
I ett kar har jag guldfiskar och i det andra har jag elfenbensciklider.
Jag lyckas bättre med dessa. De andra bara dog för mig hela tiden.
Sköt om dig så hörs vi snart igen
kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards