Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Körkort från Ellos!

Av Marru - 28 mars 2009 17:20

Ja, det hade en karl på utställningen idag. När vi kom till Ludvika imorse så åkte vi in på parkeringen. Där stod det lite bilar i en rad och några i nästa. Så vi körde fram till den andra raden så att vi lätt skulle komma ut från parkeringen, för det är ingen höjdare och börja backa med våran bil om det blir trångt på parkeringen. Normalt så brukar man ju på en stor parkering ställa bilarna i 2 rader bredvid varandra, och en lucka, sen nästa 2 rader. Så att det går att köra ut från båda raderna.


När vi kommer ut från utställningen så står våran bil mitt i, då är det nån som har börjat med en tredje rad framför rad 2, vilket betydde att alla vi i mitten blev instängda. Så jag tog numret på bilen framför oss på den tredje raden och gick in och sa åt speakern att ropa upp den bilen för att dom skulle flytta på den. Efter att han ropat ut stod jag och pratade med han, då kommer det en karl fram och frågar vad det var för fel. Jo, sa den andra, bilen står i vägen, det har blivit en bil instängd. "Jag var här först och då stod det ingen bil där, så jag går inte och flyttar på min bil", säger karln. Då sa jag åt han att vi måste varit före han eftersom det stod då ingen bil framför våran när vi kom. "Jo, jag var här redan klockan 9, och då stod det ingen bil där", säger han igen. Men snälla du sa jag, vi var här redan klockan 8 och då stod det bilar i 2 rader, och då har du börjat med en tredje rad framför oss. Nej, han skulle inte flytta och så började han gå. Jag gick efter han för att jag inte skulle tappa bort han och sen tog jag mobilen och ringde till maken och sa att GUBBJÄVELN tänker inte komma och flytta på sin bil. Då kommer maken in och frågar varför han inte tänker flytta på sin bil. Fortfarande envisas han med att han inte gjort nåt fel, han var där först :-o. Då blev jag förbannad och frågade om han köpt körkortet på Ellos.


Vi letade efter den ansvariga för utställningen, till slut så gick vi med klubbens ordförande till parkeringen och han såg ju själv att det stod bilar i 3 rader bredvid varandra. Och att de hade stängt för utfarten. Så han tog papper och penna och skrev upp numrena på bilarna i den tredje raden. Sen gick dom in och ropade upp alla dom bilarna och att dom skulle flytta på dom. Jag stod på läktaren och tittade efter vad gubben tänkte göra. Han bara stod där fast hans bil var den första dom ropade upp. Han gjorde ingenting först, men jag såg sen att det var nån från klubben som var och pratade med han. Då gav han bilnycklarna till sin fru så hon flyttade på bilen. Ordföranden skulle ta ett snack med karln sen när han själv lugnat ner sig, för han blev ju sur också. Han skulle ju egentligen varit parkeringsvakt, men han hade ju varit så naiv och trott att vuxna människor med körkort kan parkera.


När vi stod ute och funderade på vad vi skulle hitta på då kom det en kvinna som också hade sin bil på den tredje raden, och vi sa då åt henne att hon parkerat fel. Att det fanns ju redan två rader då börjar man ju inte på en tredje. Men det hade ju stått bilar där redan, och så var det ju så mycket snö så hon såg inte att det var så :-o. Säger bara "Elloskörkort".


Så trekvart senare var vi äntligen på väg hem igen.

 
 
Astrid

Astrid

28 mars 2009 19:04

Ja herreminje sickna skitgubbar det finns.

http://www.astridla.com

 
Gunilla

Gunilla

28 mars 2009 20:37

Det finns folk till allting verkar det som :(

KRAM
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Nina

Nina

29 mars 2009 09:23

Suck, vissa verkar inte ha nåt att tänka med.
Kram!

http://www.mittkrypin-nina.blogspot.com

 
Malin

Malin

29 mars 2009 09:59

Man kan ju inte annat än skratta. Det finns gott om idioter. I sthlm ser man dom dagligen. Höll på att köra på en kille häromdagen på motorvägen då han slängde sig framför min bil i 110 km / timman. Han hade inget framför sig.

Kram

http://purpelangel.blogg.se

 
Ingen bild

Sussie

30 mars 2009 10:18

Ja gisses, säger jag bara.
Sen så feg att han skickar ut frun.

Kram Sussie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards