Colliekompisarna

Alla inlägg under maj 2009

Av Marru - 30 maj 2009 23:08

I dessa dagar när det försvinner en massa hundar, och andra djur så vill jag tipsa om en sida där man kan få en efterlysning alldeles gratis. Det är en grafikkompis från Målarboden som har den sidan. Det är bara och skicka ett mail med foto och information till henne så sätter hon ut den på sidan. Såg just att hon hade den där rottweilern jag skrev om tidigare på den sidan.


Här hittar ni sidan.


Av Marru - 29 maj 2009 23:15

Idag har jag kört till Borlänge, och sen har jag varit där hela dagen. Har träffat par gamla jobbarkompisar idag igen. Det har varit en av fördelarna med bussjobbet, en av dom få *S*.


En bild från Borlänge, framför Geologiska muséet. Den här dammen fanns inte när vi bodde där.

 




Av Marru - 28 maj 2009 22:13

Det här börjar bli lite obehagligt nu, börjar bli lite för många försvunna collie. Först har vi en som har försvunnit från Arvika, antar att det är torsdag förra veckan. En tik från Harmony Spririts kennel. Om nån har sett denna hund så ring till polisen i Arvika. Det finns ett telefonnr i mailen, men vill inte skriva ut privata nummer i bloggen. Hunden ser ut så här.


 



Nästa hund är en hane som försvann i måndags 25/5-09 i Timrå. Han lystrar till namnet Arwid. Han ser ut såhär.


 


Sen har jag fått ett varningsmail om hundstölder i Flen. Det är en rottweilerhane på 6 år som lystrar till namnet Allie som blev stulen natten mellan 23:e och 24:e maj från sin hundgård. De som blev av med sin hund har en granne som har hundpensionat, och de såg en svenskregistrerad vit Opel som åkte kring deras hundgårdar. När det gick ut för att stoppa den så satt det två utländska killar i bilen som påstod att de var ute och letade efter sin kompis.


Hoppas att alla dessa hundar kommer tillrätta så de inte har hamnat i orätta händer. Fast när det gäller rottweilern så kan man nog misstänka vart han har hamnat :-(.





Av Marru - 28 maj 2009 21:45

Hos Paulas pörte finns det en utlottning av en bok, bokmal som man är så vill man ju absolut vara med där och hoppas på lyckan. Utlottningen hittar du här ifall du vill veta vad det är för bok.

Av Marru - 28 maj 2009 20:09

Idag tog jag ett kort pass, men att det skulle bli så kort trodde jag inte. Trodde att den skulle sluta halv elva på förmiddagen, men jag var hemma redan strax efter 9. Beror på att jag hade första halvan av ett pass, och det blev uppehåll på den från ca 9 fram till den tiden som det stod att jag skulle sluta. Så jag åkte hem på en gång. Gick en vända med Lizzie och Clara i regnet, sen åkte vi till Borlänge, för jag måste ha tag på ett par sandaler med hälrem som jag kan ha när jag jobbar. Först var vi in en sväng till ÖB, dom har ju flyttat så de är ganska nära Kupolen. I det området finns ÖB, Plantagen och Biltema. Sen gick vi till plantagen för jag skulle titta om de har några änglatrumpeter. Det fanns den med röda blomman men då blev jag snål, kostade 179 kr *S*. Sen gick vi där och tittade och det fanns massor med fina blommor. Så vi köpte en till hängblomma som hänger ute på framsidan, eller jag är inte riktigt säker om det blir nåt som hänger. Men den var alla fall i en ampel. Det var nån aster av nåt slag. Såhär ser den ut. Som ni ser så har det regnat nästan hela dagen här. Det kommer fler bilder på den när den har växt till sig lite.



Sen gick vi till Kupolen för att titta på skoaffärerna där. Inget i Eccobutiken, sen åkte vi uppåt och makentänkte som vanligt gå till Skohuset. Men jag gillar inte dom, fast jag hittade mina vinterskor där. Men dom hade funnits i varje skoaffär. Har varje vinter haft stövlar eller skor från Ajavat, det var såna dom hade där. Men så sa jag till maken att vi går till Wedins först, och han muttrade. "Alltid skall man till den dyraste skoaffären."  Men det fick han ta tillbaka. Det fanns 2 modeller jag kunde tänka mig och båda kostade 299 :-. Ok, den andra är väl inte riktigt sådär snygg, men dom är bekväma, och duger på jobbet. Dom andra är lite finare. Och äntligen hittade jag skor som jag kunde i min rätta storlek. Annars har jag fått köpa en storlek större än jag har haft förut. Så jag känner mig riktigt nöjd nu. Jag får väl visa upp mina skor, eftersom det är så många andra som visar vad de har köpt *S*. Inga med spännen, utan dom längst fram har elastiskt bak i hälen så det är bara och dra när man sätter på sig dom, och dom andra har kardborreband som ligger ovanpå vristen. Bekvämt och bra.


 


Sen var vi återigen till McDonalds och åt, fast jag hade hellre ätit i den där tacobaren. Men jag får väl göra det nån gång när jag åker till Borlänge på jobbet. Visserligen gör jag det imorgon, men då skall jag äta sallad på från järnvägsstation. Den där salladen är så otroligt god, jag skulle kunna äta sallad från dom varje dag. Min favorit hos dem är sallad med brie och salami.


Ikväll när det äntligen slutade och regna så var jag ute och tränade lite med Micki. Gjorde lite linförighet med han och läggande under gång. Sen blev det ett par inkallningar. Till slut så provade jag några rallylydnadsmoment med han. Jag är lite sugen på att prova och tävla i rallylydnad med Micki och Farina också. De har ju grunderna i lydnaden så det borde inte vara nåt problem för dom. Sen tränade jag med Lizzie. Har lite problem med att få henne att stå tills jag säger sitt åt henne efter ställande under gång. När jag gått tillbaka till henne så sätter hon sig på en gång. Jag lekte en stund med båda efter att vi tränat. När maken kom hem så fick han ta en stund med Clara och Farina. Jag har sagt åt han att nu får vi dela på oss fnär vi tränar så  att alla skall få göra nåt. Jag tar Lizzie och Micki, och han får ta Clara och Farina.








Av Marru - 27 maj 2009 21:17

Idag har vi verkligen haft väder, det har stormat hela dagen. Nu på kvällen har det regnat och till viss del åskat också. Vaknade en gång inatt av att markisen smällde till ordentligt, men det var ingenting som gick sönder.


Hade ett riktigt maratonpass idag, började 6.25 och slutade 19.20 Jag skulle fått ett likadant imorgon, men jag sa nej, imorgon vill jag sluta tidigare, så det blev ett kort pass imorgon. Sen har jag ju ett tolv timmars pass på fredag alla fall, ja eller betald tid är bara drygt 9 timmar.


Maken har idag varit och tatuerat in Clara på ena underarmen. Nu vill han ha Lizzie men det får han inte, hon är MIN.


Återkommer senare med bilder från uställningen, fick idag. Men ikväll får de vara eftersom jag snart skall sova. Kommer på besök hos er imorgon eller på fredag. Imorgon skall vi åka till Borlänge och köpa lite nät, och så skall jag titta om jag hittar ett par sandaler.

Av Marru - 26 maj 2009 21:36

Ja, så har vi varit på hund i hand ikväll. Den här gången gjorde Clara sitt silverprov. Hon fixade den med 177 poäng. Så nu håller vi på och kämpar med guld båda 2. Den är ju mycket svårare. Vet inte hur vi skall göra för att fixa inkallningen med störning. Det är bara och träna på det, vet bara inte hur.


Annars är det bara jobb som gäller. Jag kollade för 10 minuter sen när jag skall börja imorgon, och har redan glömt bort det. Det passet jag hade idag är ett riktigt oturspass för mig. Det är alltid nå strul när jag skall ha det. Just det passet är den som börjar först av alla dom i Söderbärke. Idag så gick det inte att vrida på startnyckeln. Jag försökte med alla knep, försökte ruska på ratten ifall det var rattlåset, men icke. Jag var in och hämtade alla dom andra nycklarna, tänkte ifall nån bytt nummerbricka på knippan på jävelskap, men det hjälpte inte heller. Till slut så ringde jag chauffören som var nästa in, men han hade inte åkte hemmifrån än, så jag ringde till bussjouren, och de sa att ta en annan buss. Så gjorde jag det, och då fick jag en buss som började skrika och blinka fel för varenda gupp jag åkte i. Och gupp fanns det alldeles tillräckligt av.

Av Marru - 26 maj 2009 12:22

Sitter hemma på uppehåll nu, och skall iväg och jobba snart. Har under hela rasten försökt att komma ut på nätet. Men det har inte gått, sen började jag titta på modemet, och där lyste inte alla lampor som dom skulle. Så började jag fundera om Telia missat nånting när jag avbokade flytten hos dom. Så jag ringde till dom för att kolla. Jomen visst, bredbandet var flyttat till den nya adressen, men hemtelefonen var kvar :-o.


Jag ringde ju direkt efter att vi bestämt att det inte blir nåt. Men jag sa ju bara till om hemtelefonen, jag tänkte ju att dom begriper väl att det gäller allt. Men det hade dom inte gjort. Det skulle inte gå och göra nåt förräns imorgon sa hon, eftersom flyttdatumet var i dag. Jag berättade åt maken när han kom hem. Han sa direkt att hur kan dom flytta bredbandet och inte hemtelefonen. Så han tog och ringde en gång till. Han fick det till att de skulle koppla tillbaka det senast imorgon, kan bli redan idag fast det tror inte jag mycket på. Det är tur att jag har det mobila bredbandet, så nu sitter jag med den.


Våran Chrysler är fixad nu, det blev och kosta en lite slant och lämna in den. Men nu är det nya bensinrör runtom. Skönt att den är fit for fight igen. Sen ikväll direkt när jag slutat så är det dags för hund i hand igen. Men jag börjar få lite  abstinens nu. Har inte varit på agilityträning på 2 veckor och det blir inget imorgon heller för jag åkte på jobb imorgon, ett maratonpass igen.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards