Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Äntligen fredag!

Av Marru - 22 maj 2009 22:13

Idag så jobbade i Ludvika. Började inte förräns halv elva, vilket var en otroligt dålig tid att börja på upptäckte jag idag. Var uppe redan 8 och gick hemma och lulla omkring. Sen när jag skulle börja äta frukost tittade jag på klockan, och upptäckte att nu är det bråttom. Blev så stressad att jag stod och åt *S*. På eftermiddagen hade jag rast i Ludvika så då gick jag upp på stan, gick och letade efter svarta eller mörkblå sandaler. Hittade ett par i hälsokostbutiken, men de hade ingen storlek. Måste ju ha ett par mörka sandaler med rem bakom hälen när jag jobbar. Sen gick jag och fikade en stund.


När jag kom ut igen så såg jag en hel karavan med bilar i centrum och de svängde ner på gågatan. Då var jag ju tvungen och ta mig en titt vad det var för nåt. Studenterna som var på väg till sin bal, och hade en kortege genom stan. Tur att det inte fanns nåt sånt när jag slutade. På våran tid fanns säckgången, vet inte om de har kvar den mer. Man skulle gå från skolan ner till forsen. Man hade en sopsäck över huvudet, och man hade ett rep runt en fot som satt fast i nästa. Sen när man kom till forsen skulle man kasta i en krona från det året man var född. Jag var inte med på den. Överhuvudtaget så var jag lite anti mot den där studenthysterin. Mössan köpte jag enbart för mormors skull. Hon förstod ju alla fall inte hur det fungerade med gymnasiet här. Jag tyckte det kändes fel med den vita mössan. Jag kände mig inte värdig och ha en, när jag tänkte på dom i Finland som tog livet av sig för att de inte klarade av skrivningarna. Så går jag här med en mössa, och har medelmåttiga betyg som jag inte behövt anstränga mig mycket för att få. Men nog om det.


Tillbaka till kortegen. När jag såg mängden av bilar så var jag nästan färdig att ringa till jouren och sjukskriva mig *S*. Dom åkte ju på gatan som jag skulle ut på en halvtimme senare. Men de hade tack och lov försvunnit när det blev dags för mig och åka. Lite bilder från stan tagna med min mobil.




När den vita limousinen kom så frågade en alkis chauffören om han körde araber. Fick höra att bilen var 9 meter lång. Den ser verkligen flott om.



Den här vit-rosa är väl en riktig läckerbit. Den mötte jag senare när jag var till Grangärde.

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards