Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Marru - 6 augusti 2009 21:02

Ja, imorgon är det äntligen slut med slaveriet för sommaren. Varje vardag, minst 9 timmar har jag jobbat nu i 4 veckor. Nu börjar det kännas att nu räcker det. Känns som om luften går ur. När jag började på dom här 4 veckorna så tänkte jag att det är bara 4 veckor så det går. Men det var inte så bara, det var extremt jobbigt och vara borta så många timmar från flocken här hemma. Bara för att man jobbar 9 timmar så betyder det ju inte att jag varit borta hemmifrån 9 timmar. Idag så blev det nästan 13 timmar, ja jag hann ju hem en vända på 50 minuter på förmiddagen. Så nästa vecka skall jag njuta. Skall nog kanske tvätta lite fönster. Det kom ju av sig lite när vi tänkte flytta till huset, då flyttade jag fram det för att kunna tvätta innan vi flyttar. Men sen blev det ju ingen flytt och då försvann lusten att tvätta dom. Sen hade jag inte tid, men skall nog ta mig an dom nästa vecka.


Sen skall vi nog åka och fiska en dag. Vi har ju numera ett nytt frysskåp istället för det gamla kyl/frysskåpet. Så nu måste vi försöka vänja oss vi när vi är och handlar att vi bara har ett litet kylskåp kvar. Förut så hade vi ju 2 likadana kyl/frysskåp. Den andra fick vi när dom rev några hus här, så vi fick gammalt från dom lägenheterna. Men det blev lite trångt i frysen när man var tvungen att fylla en med hundmat. Förut när vi åkte för att storhandla så hade vi planer på vad som skulle köpas. Allt gick bra tills vi kom fram till frysdisken, och började tänka på vad vi hade hemma. Det slutade med att man köpte ett paket fiskpinnar för det kunde man alla fall trycka in i ett hål i frysen.  Nu måste vi alltså tänka om när det gäller storhandlandet, så nu får vi inte handla så mycket sånt som skall förvaras i kylskåpet istället ;-).


Nej, nu är det sängen som kallar snart. Sista tidiga morgonen på ett tag :-).

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards