Colliekompisarna

Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Marru - 25 augusti 2009 23:45

Imorse så tog jag en promenad på hälsospåret med Lizzie och Clara. Vi gick där i förrgår maken och jag med hundarna, men han vågade inte släppa dom lösa pga bockjakten. Men jag tänkte imorse att inte får dom väl jaga på kommunens hälsospår heller. Det kan ju faktiskt vara nån som går på den, fast det ser inte så ut, det har varit ett fint spår förut med sågspån, men nu är det ganska igenväxt på vissa ställen.


Men jag tog alla fall den här bilden alldeles innan man kommer in på spåren. När man tittar på den så skulle man kunna tro att det är sommar fortfarande. Fast jag hörde på radion för ett tag sen att i augusti ändrar himmelen färg från blå till turkos. Det kan kanske stämma att den var blåare under sommaren än vad den är nu.



Eftersom jag  nära nog har fotat collie i alla moment snart så kom jag på ett jag missat, Clara med tassarna på en bänk. Såklart så var jag ju tvungen att ta en, så nu har jag det också *S*. Med tanke på inlägget från igår.

 


Så till sist en huvudbild på Clara som jag tog för några veckor sen. Egentligen så är det två grässtrån som sitter lite dåligt till på den bilden. Eftesom jag jobbade så mycket i den vevan jag tog kortet så fick jag hjälp av Dundra på Hundforumet att fixa till det. Gör ett besök på Hundforumet, det är ett trevlig gäng som samlas där. Länk finns på höger sida, Hundforumet för alla.

  



Annars så har vi varit på brukshundsklubben några timmar idag. De hade ställt hinder så att man kunde träna på fart, tre hopphinder, däck, långhopp och ett hopphinder i en halvbåge. Jösses ,vilken fart jag fick på Lizzie, hoppas hon håller den farten när vi skall tävla imorgon.


Jo Gunilla, lingonen finns i skogen *S*. Skojar bara, men det finns ställen där det finns kanonmycket lingon, alldeles rött.



Av Marru - 25 augusti 2009 08:11

Ja, idag är jag mer eller mindre överlycklig. Gick precis upp, för kunde inte sova mer. Kanske är det nyfikenheten om dom over there hade godkänt min lektion. De lever ju inte riktigt i samma tid som vi så jag hann ju aldrig få ett svar. Bland dom första mailen som kommer ner så fanns ett godkännande. Då slapp jag göra om den, det är alltid skönt när det blir rätt på en gång.


Den här fick jag från min moderator idag, det lär nog komma några till av den varan. Ett diplom bla.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards