Colliekompisarna

Alla inlägg under augusti 2009

Av Marru - 23 augusti 2009 22:55

Idag har det varit tvättdag, har tvättat 2 veckors tvätt eftersom vi var borta förra helgen, och jag har jobbat hela veckorna. I förrgår sa maken att tvättmaskinen är trasig. Så igår kväll var jag och tittade i tvättstugan och såg att den gick för fullt där. Pratade med en granne så hade maskinen tydligen varit sönder redan i måndags, hon hade haft tvättstuga då och hade ringt om det. Så den var lagad. Annars hade det ju varit en bra ursäkt när dom ringer om jobb, jag har inga rena kläder *S*. Men nu blev det inte så. Men imorgon jobbar jag alla fall inte, imorgon skall jag till frissan och klippa mig. Vi får väl se om jag får vara hemma och vila upp mig hela veckan.


Just nu sitter jag och våndas med Stepping Stones sista lektion. Man skall göra en bild och i den använda 5 av deras 30 sista lektioner. Jag har hittills fått med 3. Sen skall man också skriva en förklaring hur man gjort bilden, alltså en tut, eller en tutorial, och den skall skrivas på engelska eftersom gruppen är engelsk. Det här kommer och bli spännande. Har alla fall använt huvudbilden på Lizzie till den. Hon är ju så söt så. Nu skall jag fortsätta med bilden. Om jag hinner så lägger jag in den när jag är klar, om jag inte har somnat innan dess.

Av Marru - 22 augusti 2009 22:15

Idag har vi varit på utställning i Dala-Floda. Det var en officiell utställning för bruksraser. Eva Eriksson som har Cronys kennel var domare. Vi hade med oss alla hundarna, men det var bara Lizzie och Clara som ställdes ut. Idag fick Lizzie 1 i Kv, och Clara 2 i Kv. Domaren tyckte att de hade lite för mycket hull, och att öronen var lite lätta. Nu blir det ingen mer utställning för oss på ett tag. 


Men däremot blir det en agilitytävling för Lizzie och mig på onsdag i Dala-Floda. Jag var och tjuvtränade lite på agiltybanan med Lizzie *S*. Måste ju köra prova deras balanshinder eftersom dom inte har samma yta som på kennelklubben. Sen har Lizzie sina idéer om dessa balanshinder. Ena dagen är balansen det läskigaste som finns, men A-hindret är jättekul som det var i onsdags när vi var och tränade sist. Nästa gång jag tränar med henne så vägrar hon kanske att gå på A-hindret, men balansen är inga problem. Pratade med en på utställningen idag, hon trodde att det hade med Lizzies ålder att göra, att hon är lite nyckfyll. Men annars så gick det kanonbra, hon hade bra fart. Vi provade också slalomet ett par gånger, och det gick perfekt. Börjar även få ganska bra fart på den.


Sen när nästan alla gått hem, vi hade plockat ihop våra grejer så kom dagens höjdpunkt. Jag gjorde ett besök på agilitybanan med Micki. Han gick kanonbra idag. Han följde alla svängar jag gjorde perfekt. Ok, han rev väl nåt hinder men annars så tog han allt i den ordning jag ville. Inte skällde han så mycket heller som han brukar kom jag på nu. Ja, imorgon är det tvättstuga som gäller.


Höll på att glömma, dagens BIS-hund blev en collie vilket jag tycker är jättekul. Det är sällan nuförtiden collie blir BIS på en utställning. Så jag gratulerar återigen Marianne på Gatefields kennel.


Av Marru - 21 augusti 2009 21:45

Jag har fått blommor av Missy. Hon tycker det är så trevligt att få besök i sin blogg, och kanske en liten kommentar. Jag brukar ju besöka henne då och då, och slänga in ett ord ibland. Därför fick jag dessa blommor av henne. Tack Missy. Om ni kommer ihåg så var det Missy som gjorde en liten snabbintervju med mig i sin blogg om mina hundar.


Av Marru - 21 augusti 2009 20:57

Eva har en liten tävling i sin blogg. Du hittar den här. Här är en bild på vad du kan vinna, sen finns det också en överraskningsvinst.


Av Marru - 20 augusti 2009 12:21

Imorse när jag åkte till garaget så stod det 5 bussar i rad där, och jag tänkte att jag måste sett fel. Att alla fall 1 buss måste vara ut, för det är 5 bussar dom har i Söderbärke och den första går ut strax efter 5, sen dom andra kring 6. Men nej, där satt dom alla utom en runt ett bord. Det första dom sa att det nu strejkar vi. Jag blev ju alldeles ställd, vadå strejkar. Det är ju inga förhandlingar på gång tänkte jag. Men då visade det sig att det är huvudskyddsombuden hos Swebus i Dalarna som satt stopp för trafiken. Anledning till det är att vi inte har nån fungerade komradio med larm, har inte haft sen åskan slog ner i nån central i Röda huset i Borlänge.  Så då ansåg huvudskyddsombudet att brist på komradio är en brist i våran säkerhet med tanke på hur samhället har blivit idag. Så då satt vi där till ca 6.30 innan vi fick besked från våran trafikledare att nu var det grönt.


Det roliga i det hela var, att när trafikledaren hade ringt så ringde en av chaufförerna upp skyddsombudet i Ludvika som sa nej, ni får vänta ett tag till. Men vi gick alla fall ut till bussarna för att göra dom i ordning tills det blev klart att vi fick åka. Men så hörde jag på dalaradion att trafikupplysningen gick ut med att bussarna rullar som vanligt igen, och några minuter senare sa dom det även på nyheterna. Så det var väl och börja åka då. Jag hoppade över första turen från Söderbärke till Smedjebacken utan åkte raka spåret till Smedjebacken och kom igång på nästa linje i tid. Men det är en hel del linjer som har varit försenade under dagen.


Tycker det är bra att det är nån som tar till med krafttag och visar att vi inte accepterar allt.  Tycker de kunde börja ta i med hårdhandskarna angående busschaufförernas arbetstider.  Annars så tycker jag faktiskt att busschaufförernas fack har varit lite väl menlöst ibland. Nu är ju busschaufförerna delade i 2 fack. Från början var ju alla med i Transport, men för ca 15 år sen tog väl Kommunal över. Men det är en del chaufförer som är kvar i Transport för de anser att Kommunal inte har nåt med chaufförer att göra. Det kan jag väl hålla med om. Än har jag inte bestämt vilken jag skall gå med i.


Senare på dagen hörde jag på dalaradion att en av programledarna är nyinflyttad till Dalarna. Så då hade den andra skickat iväg henne till en kurbitstmålare så att hon skall kunna acklimitasera sig. Sen sa han nåt roligt " hur lätt kan det vara och flytta in i ett land där dom flesta av invånarna dyrkar personer i glittriga kroppsstrumpor och sjunger att dom måste ringa Carina. " En del av låtarna är bra, men kläderna dom har är hemska. För övrigt så är jag inte mycket för svensk dansband. Så jag hör inte till dom här dyrkarna.

Av Marru - 19 augusti 2009 20:46

Idag var Lizzie och jag på agilityträning. Åkte direkt när jag kom hem från jobbet, bytte bara om sen åkte vi. Tänkte det eftersom jag skulle egentligen varit ledig imorgon, men nu blev det ju inte som jag hade tänkt. Fick samma skift imorgon som jag hade idag. Men alla fall så gick agilityträningen kanon. Vi fick upp riktigt med tempo idag. Enda missen var balansen. Idag fick hon för sig att den var farlig, men däremot A-hindret var kanonkul. Men vi fixade balansen innan vi åkte hem, så jag tror nog att den är rolig nästa gång. Vi skall ju till Dala-Floda och tävla på onsdag, skall bli spännande och se om jag lyckas hålla uppe farten på henne.

Av Marru - 18 augusti 2009 22:01

Idag har det inte hänt så speciellt mycket förutom att det var ett riktigt oväder ett tag på eftermiddagen. Väntade nästan att det skulle börja åska, men det gjorde det inte. Blåste nästan storm, och regnet vräkte ner. Men de har lovat finare väder redan imorgon eftermiddag och på torsdag. Vilken tur att man är ledig på torsdag.


Har suttit och pixlat på en jordgubbsjänta som var tema på Målarboden förra veckan, men tuten är så konstig att jag har svårt att få till det, får fortsätta imorgon.

Av Marru - 17 augusti 2009 21:01

Hörde förresten på radion idag att Skellefteå hundklubb har fått sin klubbstuga nerbränd, och dom skyldiga skall vara djurrättsaktivister. Alla fall är det en sån grupp som tagit på sig skulden. Jag förstår inte meningen med denna brand. Anser dom att en hund som inte aktiverar med nånting är lyckligare än en hund som aktiveras. Dom flesta hundar älskar ju att vara på sina klubbar och jobba. Våra blir alldeles tokiga när vi åker till brukshundsklubben eller kennelklubben.


Sen hade de visst gett sig på nån sportfiskestuga också. Jag tycker verkligen att dessa grupper går alldeles för långt. Det är en annan sak och propagera för sin sak, men att gå så långt och förstöra annans egendom, det är att gå för långt. Särskilt att börja ge sig på hundklubbar, det går verkligen över mitt förstånd.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards