Colliekompisarna

Alla inlägg under september 2009

Av Marru - 30 september 2009 23:15

Var till brukshundskluben igår, har ju haft en tanke länge att jag vill ha en annan header på min blogg. Vad passar bättre för colliekompisarna än att alla står på rad på balansen som är ett agilityhinder. Så sagt och gjort, vi radade upp alla fyra på balansen, maken fick stå framme som stoppkloss. Allt går bara man vill Skrattande .

Det är nåt strul med bloggen, det kommer upp ett felmeddelande hela tiden om att sidan inte kan öppnas. Hoppas det rättar till sig snart.

Idag var jag till kennelklubben och tränade med Lizzie. Vi körde VM agilitybanan idag. Lizzie gick kanonbra, hon hade verkligen fart idag. För varje gång jag ropade bra ökade hon farten så till slut så hade jag problem med att hänga med. Idag så gick hon på gungan och balansen direkt efter hopphinder. Det var riktigt roligt idag. Dom andra började prata om att de skulle vilja flytta träningen till Norberg nu. Det är ju lika kallt ute som det är i hallen i Norberg. Men ute är det halt nu på gräsmattan, det är det inte i hallen.

Av Marru - 30 september 2009 15:25

Ni ser väl bannern på höger sida, klicka på den så kommer ni till Rosa Bandets sida. Man kan skänka 50 kr till Rosa Bandet via SMS. Det har jag gjort precis Skrattande .

Hurra för Bloggplatsen, jag gillar den här bloggen mer och mer för varje dag.

Av Marru - 29 september 2009 21:35

Idag när jag startade datorn så var det bara strul, fick inte igång internet, bildskärmen var mörk så man knappt kunde se vad det stod. Bildskärmen kunde jag inte göra nåt åt, men det tycks ha rättat till sig under dagen, kan bero på ljuset från fönstret att det såg så mörkt ut.

Men nu är det bredbandet kvar. Tittade på modemet, stängde av den flera gånger för ibland så brukar det hjälpa. Sen tog maken telefonen, han tänkte ringa till Telia och höra om dom hade nå problem i dom här trakterna med bredbandet. Men då fungerade inte ens telefonen. Ja, så det var ju inte vårat bredband det var fel på. Så det var bara och ta mobilen och ringa till Telia, tydligen så är det nåt fel på nån central. Men det är visst bara hos oss det är problem för grannarna har fungerande telefon.

Ja, det är tur att man har mobilt bredband så att det går att komma ut nånstans alla fall. Men det går så långsamt allting. Vi får väl se hur länge det dröjer tills dom får ordning på bredbandet och telefonen.

Idag har jag varit med Lizzie till veterinären och gett en första rabiesspruta, nr 2 blir om en månad. Våran vet ger bara 2 sprutor före blodprovet, få se nu om det räcker för det gjorde det inte på Farina.  Sen är det ju och vänta 120 dagar efter sista sprutan innan man tar blodprovet så i januari vet vi. Då har alla våra 4 pass.

Annars var vi till brukshundsklubben idag och tränade, men det var inga andra som kom så vi var ensamma. Nu blir det ingen tisdagsträning för oss på 7 veckor eftersom jag skall på kurs 7 tisdagar framåt. Men vi har ju våran agilityträning på onsdagarna. Sen funderar jag på att åka till BK på en träningstävling nån gång.

Av Marru - 28 september 2009 22:30

Ja, då var det dags för Målarbodens tema vecka 40. Otroligt, redan veckan 40, om ett halvår så är det vår igen, nästan. Vad skönt, längtar dit. Fast först skall vi lida genom denna vinter, som blir lite roligare än den förra. Fagersta kennelklubb skall ju ha inofficiella agilitytävlingar, 7 st i vinter. De har gjort tävlingarna till en Vintercup.

Igår kväll så gjorde jag då bodens bonustema. Det blev lite höst över den bilden, fast det blev ett misstag, inte alls planerat.

  

Nu skall vi skrapa lite trisslotter. Köpte när vi var till Borlänge såna här supertriss som man har möjlighet att vinna 100 000 i månaden i 25 år. Det blev bara 125 kr, men jag var och bytte dom till nya, men våran kiosk hade bara vanliga trisslotter Rynkar på näsan

Av Marru - 27 september 2009 22:08

Äntligen så har min änglatrumpet fått en blomma, det tog lång tid. Det finns en knopp till på den men än har den inte öppna sig. Bilden är lite oskarp, men hoppas kunna få en bättre bild på den senare.

  

Av Marru - 27 september 2009 13:47

Jaha, då har man varit på klassfesten då. En sak man tänkte när man såg dom, har man verkligen slutat nian samtidigt med dom där, dom ser ju så gamla ut Skrattande . Festen ordnades av ett företag som heter Barabamba, och jag vet inte om jag har nåt positivt att säga om dom. Ok, dom har ju gjort jobbet med att leta reda på alla vart man bor osv. Men hur svårt kan det vara i dagens datorsamhälle. Det är ju bara och skriva in namnet på Ratsit, så får man upp tom när man fyller. OK, lite bökigare med dom som gift sig och bytt namn. Men 395 kr för nån liten skagentoast till förrätt, och fläskfilé med ädelostsås och klyftpotatis till varmrätt. Sen en slät kopp kaffe på det. Tycker att det var lite fattigt. Musiken var en spelare i ett hörn i salongen på herrgården.

Nåt som var pinsamt att det var massor med folk som kände igen mig, och kom och pratade. Jag blev ju tvungen och fråga "vad heter du då och vilken klass gick du i?" Sen var det bara och stå där och nicka precis som om man kom på vem personen var fast man inte hade en aning Skäms . Nu var det ju bara 7 personer anmälda från våran klass, sen kom det en till efter att vi ätit. Vilka har jag sett efter nian. En av tjejerna gick på gymnasiet samtidigt, men hon kom inte ihåg att jag gjorde det. En annan gick  jag ju samma klass med i gymnasiet. En av killarna i min klass har en mamma som bor på samma gata med min mamma, så han har jag ju sett hemma hos henne ibland, men jag har inte pratat med han. En annan av killarna var jag hos i vintras när min dator kraschade, han är ju en IT-kille och har eget. Jag stod i hans kök hur länge som helst och funderade över om han inte skulle känna igen mig alls. Till slut så var ju tvungen att fråga om han inte gjorde det.  En av killarna träffade vi på en Finlandsbåt för några år sen. Maken och jag var på väg hem, och han hade varit på kryssning med sina kompisar och var ganska så rund om fötterna. Han hade jag lite svårt att känna igen då, och samma sak var igår Skäms. En av killarna hade jag sett på finska danser ibland efter att vi slutat skolan men sen har jag inte sett han på evigheter. Sen hade vi spelevinken i våran klass, han var likadan fortfarande. Fast han har jag träffat lite då och då, fast nu är det ett tag sen sist. Hans syrror och jag åkte mycket ut på danser. Vilka minnen man får när man börjar fundera, och när vi började prata igår. Tex en lärare som vi hade som vikarie nån gång, han var en gammal sträng lärare av den gamla stammen. han kunde drämma till med linjalen på fingrarna om man var olydig. En gång så skickade han in en av killarna i våran klass till klassen bredvid för att låna det lilla ögonmåttet Skrattande . Det hördes klart och tydligt när han hade ställt sin fråga i klassen bredvid kan man ju säga.

Men i det stora hela så var det roligt att se dom, och prata gamla minnen. Det pratades om att vi borde försöka göra nåt nästa sommar, men bara våran klass, och att vi skulle försöka få med dom som inte kom på festen. Vi får väl se vad som händer.

Av Marru - 26 september 2009 16:46

Ja, idag är det dagen D när den stora klassfesten skall gå av stapeln. Jaja, det skall bli intressant och se vad de kommer för folk. Det är ju egentligen en fest för alla som slutade på Bergaskolan 1979. Det är ett företag som heter Barabamba som har hand om festen som blir på Vanbo Herrgård, halvvägs mellan Söderbärke och Smedjebacken. Jag har aldrig varit där, bara åkt förbi, fast vi har bott här i 40 år. I år är det faktiskt 40 år sen vi kom till Sverige. Jag har ju registrerat mig på Barabambas hemsida, och enligt dom som är registrerade där så blir det bara 7 från våran klass på festen. Sen vet man ju inte om det kommer såna som inte registrerat sig, för dom kan ju bara ha betalat in för festen. Det återstår att se.

Idag så gick jag med systrarna på hälsospåret, och idag hade jag kamera med mig och batterierna satt i rätt. I förrgår när jag tänkte ta kort så hade jag ju lagt i batterierna fel så jag trodde ju att dom var slut. Först blir det ett kort på fåren. Clara var och hälsa på en, och innan jag hann ta en bild så fick hon sig en kyss av elstängslet Förvånad. Det elstängslet går på ett solaggregat, ser behändigt ut.

  

Sen tog jag en bild på stranden på andra sidan sjön. Huset till höger som skymtar, ser ut som en herrgård, var till salu för några år sen. Har för mig att priset låg på ca 7 miljoner. Strax till vänster om den finns det en röd byggnad som ser ut som en lada, men egentligen så finns det en stor simbassäng och en spa-avdelning där. Det går en underjordisk gång från huset till ladan.

Men som ni ser på bilden så tycker jag inte att det är så höstlikt än.

  

I förrgår så var vi till Borlänge och shoppa loss lite. Bla köpte vi en kombiugn, våran micro gick ju sönder förra veckan. Denna ugn har en micro, varmluftsugn och grill. Den var bara 300 kr dyrare än en vanlig micro, så vi tänkte att vi slår till och provar den. Jag har kommit på en kanonbra grej med den hittills. Den är bra och tina hundmaten i, nu behöver man inte ha en tallrik som står i kylskåpet hela tiden för upptining. Man lägger bara så många hamburgare av Bravo man behöver, sen väljer man defr 1, och ställer in vikten, och trycker på start. Då börjar en upptiningsprocess som håller på i 15 minuter. Lite hälsosammare säkert för hundarna när man kan ta upp precis det man behöver.

Men nu skall jag nog kanske börja göra mig i ordning för klassfesten som börjar om en timme.

Av Marru - 25 september 2009 21:06

Ikväll så var jag på step up, som dom 2 föregående fredagarna. Den här gången gick det kanonbra, jag hängde med hela passet. Det kom 2 nya, men dom hängde riktigt inte med och började bara flamsa, flänga runt med armarna mm. Idag blev det ingen magmuskelträning som vi tidigare avslutat passet med före streching. Utan idag skulle vi alla sätta oss i en ring för att strecha. I mitten hade hon tänt ett värmeljus på en step bräda, inte för att jag vet när hon hann det. Så vi satt där i halvmörket med värmeljuset i mitten och strechade lite. Sen stängde ledaren av musiken och sa att hon hade ett meddelande till oss. Men hon hann inte säga mycket mer förräns hon började gråta Gråter. Det lilla jag hörde mellan gråtattackerna, så hade hon tydligen haft en hälsporre en längre tid som inte ville bli bra. Och nu var hon tvungen att sluta med step upen för ett tag.

Så nu i fortsättningen är det cirkelträning som gäller på fredagarna. Det är olika stationer där man gör nån övning under en viss tid, sen går man vidare till nästa station. Det innehåller styrka, kondition mm. Så jag åker väl dit nästa fredag och ser vad det är för nåt.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards