Colliekompisarna

Alla inlägg under december 2009

Av Marru - 31 december 2009 19:45

                                              



Colliekompisarna önskar alla ett GOTT NYTT ÅR!!!!

 

  

Av Marru - 30 december 2009 23:45

Ja, då var det årets nästa sista dag, och den har varit kall. Det var -22 imorse  när jag åkte till jobbet. Vilken strulmorgon det var.

 

Åkte i god tid för det finns lite saker man måste göra när man är förste person på plats där. Sen gick jag till bussen, och upptäckte att jag inte hade nån huvudströmsnyckel, så jag fick inte nån ström till bussen, och kom inte in i den. Hittade en i garaget, så jag fick ström i bussen, men jag kom inte in för den passade inte i nyckelhålet.

 

Igår så tömde jag västfickorna under uppehållet, för jag tänkte att det är dags och byta till tröja istället. Men jag hade ju västen på eftermiddagen. På kvällen när jag slutade igår, så låste jag bussen och stängde av huvudströmmen, och la nyckeln i västfickan. Annars så brukar jag alltid ha den i jackfickan. Så därför var den inte med imorse, så det var bara och hoppa in i bilen och åka hem och hämta den nyckeln. Men tur nog så var jag ju ute i god tid så jag hann. Men när jag kom tillbaka till bussen så hade jag inget munstycke till alkolåset. Den hade jag ju också lagt i västfickan förstås. Men jag hittade en sån så jag fick ju till slut igång bussen och kom iväg, precis i tid.

 

Sen flöt resten av dagen bra, utan nåt krångel. Så nu är man ledig några dagar alla fall. Hoppas det blir lite varmare till helgen för på lördag skall Lizzie och jag på agilitytävling igen.

Av Marru - 29 december 2009 20:57

Idag har det varit en seg dag, kändes som om jag kunnat sova hur mycket som helst. Började ju kl 6 imorse, men före 9 så började ju mitt uppehåll. Så när jag kom hem så la jag mig och tog en lur på en timme, tänkte att de kanske skulle bli lite varmare under tiden så man kunde gå ut med hundarna. Men istället så blev det bara kallare. Gick ut med hundarna, lagade mat. Efter att jag ätit vart jag trött igen så det var bara och lägga sig igen så jag orkade köra 3 timmar igen.

 

Men den här gången hade jag lite mer passagerare än igår, hela 12 personer blev det idag   . Vägen mellan Söderbärke och Fagersta, som går över Vad var skrapad imorse. Eller dom höll på för jag mötte dom när jag var på väg till Fagersta. Vad skönt det var och slippa tvättbrädan. Det var sånt himla liv i bussen igår att jag tänkte nästan ta med mig öronproppar idag, men det behövdes inte.

 

Nu har det blivit ännu kallare på kvällen, -20 grader nästan. Huuu, vad hemskt. Fast dom sa på radion att det eventuellt skulle bli lite varmare under eftermiddagen imorgon, att det mulnar på, eller var det i övermorgon   . Ja, detta minne, det är nog inte det allra bästa alla gånger.

 

De intervjuade också en brandman angående fyrverkerier. Han tyckte att man skulle införa en licens för privatpersoner. För att få denna licens skulle man vara tvungen att gå en kurs. Då kanske dom fick sig en tankeställare om de fick reda på hur mycket skada dessa smällare verkligen gör. Som det är nu så har det ju mest fokuserats på hundar. Men det är ju inte bara hundar, det finns faktiskt människor som är rädda för dom. Alla andra djur, hästar, kossor mm. För att inte tala om alla vilda djur som inte har en aning varför det helt plöstligt blir ett sånt himla oväsen och allt det där som blixtrar på himlen.

 

Sen har vi ju också den här miljöaspekten. Alla skall tänka så mycket på miljön, men när det gäller fyrverkerier där är det visst okej att skicka ut hur mycket skit som helst.

Av Marru - 28 december 2009 21:16

Idag så har man jobbat, kört flera turer med en tom buss. Första turen till Smedjebacken hade jag tre personer med. Sen resten av dagen har jag åkt med tom buss. Fyra gånger mellan Söderbärke och Fagersta, en 2 mil lång tvättbräda   . Nån skrapning av den vägen är väl inte aktuellt på flera veckor säkert. Så det är väl bara och fortsätta och skaka imorgon också.

Av Marru - 28 december 2009 14:19

Ja, här fortsätter snön att vräka ner. De har haft en klass 1 varning i hela Dalarna idag utom vid fjällen. Det skulle betyda att det skulle komma minst 10 cm snö under morgonen bara, och att det skulle bli problem i allmänhet pga snön.

 

Såhär ser det ut hos oss nu. Det blev ingen långpromenad imorse för jag tänkte att det bara fastnar en massa snö i tassarna på systrarna. Så jag tog en kortis, sen fick dom busa hemma på gården för då var det nära hem ifall det börjar slicka för mycket på tassarna.

 

Alla bilder är tagna med mobilen, ville inte ta ut min kamera när det kom så mycket snö.

 

Lizzie och Clara tycker om att busa i snön.

 

  

 

Lizzie tänkte nog göra en snögubbe, eller snöhund av sig själv.

 

     

 

De sa på nyheterna imorse att det var en gammal farbror i Falun som hade fastnat med foten på gaspedalen i ett parkeringshus. 6 bilar tog han i farten innan han fick bort foten    . Vilken tur att det inte hamnade nå människor i vägen.

Av Marru - 27 december 2009 20:44

Imorgon är det vanlig vardag igen. Jag skall jobba mellandagarna här i Söderbärke. Måndag och tisdag har jag ett pass som börjar kl 6 och slutar 18, men jag har 6 timmars uppehåll mitt på dagen så det går bra. Känns knappt att man varit ute och jobbat, om man inte var tvungen att gå upp så tidigt på morgonen. Men det skall inte vara några problem nu när man har blivit bättre. Så det blev ingen knorrsjuka här utan en helt vanlig förkylning.

 

Det blev inga kort idag, det var ju kallare så vi gick inte så långt, men vi har gått flera korta vändor istället. Lizzie ligger på golvet och tuggar på ett av benen dom fick i julklapp. Det smäller och har sig så man tror nästan att tänderna skall gå av. Clara ligger på soffan och stirrar på mig. Farina ligger bredvid mig på soffan och slickar sig om tassarna och Micki ligger vid mina fötter. Det är så skönt när dom är såhär lugna. Fast ibland så ryker tussarna här också. Igår blev Micki sur på Lizzie, men det hade han inte mycket för. Lizzie tar ner han på backen ganska fort    .

 

Idag blev det ingen julmat, utan vi åt spagetti med köttfärssås. Det var så gott så. Kommer bli skönt när all julmat är slut.

Av Marru - 26 december 2009 23:45

Idag har det varit lugnt här, vi har inte gjort nånting. Inte ens lagat mat, utan vi har plockat av det som finns i kylen, och där finns det en hel del fortfarande. Fast nu ser man alla fall lampan i kylskåpet till skillnad från före jul  . Vi hade tom en hel del chokladaskar som låg helt oöppnade ända fram till ikväll när vi öppnade den första.

 

Inatt hade det snöat en hel del, och blåst. Låg en massa kvistar på vägen när man gick morgonpromenaden. Gångvägen var helt igenblåst, det var väldigt tungt att gå där, gick mycket lättare på skogsvägen.

 

Om det blir väder imorgon så tar jag med mig kameran när vi går ut med hundarna imorgon.

Av Marru - 25 december 2009 18:41

Ja, idag är det då exakt 2 år sen första inlägget skrev i den här bloggen. Det har varit roligt att skriva här, och att man kan gå tillbaka i tiden och se vad som har hänt. Lizzie var ju bara ett halv år. Mycket har hänt under dom 2 åren. Det roliga med den här bloggen är att man kan lätt se vad man skrev samma dag för ett år sen, 2 år sen. Det finns en kategori med det på höger sida.


  


Här är en liten gåva till alla er som följt oss, ni får ta den med er om ni vill.




  



 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards