Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Massor av snö!

Av Marru - 15 december 2009 23:53

Ja, idag har det då verkligen kommit snö, i massor. Det har snöat hela dagen idag. Men tack och lov så har jag fått vara hemma idag. Får se om jag blir hemma lite längre, känner mig dålig i halsen och lite febrig också. Skall ju jobba på fredag, men vi får väl se hur det blir med den saken.

 

Idag så har jag varit till Norberg på tävlingslydnadskurs, idag så tränade vi halter, apport, och hopp över hinder. Halterna måste vi träna mycket på. Apporten var första gångerna hon tog i munnen nu utan att tugga, utan hon bara höll den i munnen. Hoppet över hinder var även det första gången hon hoppade på kommandot hopp, annars så har jag fått säga framåt till denna agilityhund   . Platsliggningen är hon en klippa på, hon ligger där jag beodrat henne och jag kan göra vad som helst, hon bara ligger där och tittar på mig.

 

Sen när vi var klara med den kursen så drog jag fram gungan och satt ett hopphinder framför den. Det gick kanonbra, första gången tog jag över henne med koppel. Men sen lekte jag över henne, och efter det så tog vi hoppet och gungan på det. Hon vet ju tom hur hon skall balansera när gungan börjar vippa ner så jag förstår verkligen inte varför hon krånglar ibland på den.

 

Nu när jag kommit hem så har jag suttit och lekt lite med mitt psp. Har ju hittat en italiensk sida med kanonsnygga tutar. Är ju inte riktigt säker om jag gjort rätt för alla hennes tutar är inte översatta till engelska. Den här översatte jag med google från franska till svenska, sen hade jag en tysk översättning vid sidan om, så man fick växla mellan båda för att få till den. Googles översättningar vet man ju att dom kan ju bli hur som helst. Här hittar ni hennes tutar om ni vill prova, men man måste ju kunna sitt psp, särskilt när översättningarna blir som dom blir. Här är bilden vilken passar verkligen till den här dagen. Synd bara att man måste minska ner dom så mycket för att animeringen skall vara kvar.

 

  

 
 
Eva

Eva

16 december 2009 07:43

Gud, vilken fin bild du har gjort:-) Fniss, du får lära mig hur man gör. Mår dina vovvar bra?
Åhh, att du är krasslig. Hoppas att det snart ger med sig för dig.
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Cina

Cina

16 december 2009 08:47

Oj så fint.....ännu finare i den rätta storleken.

Har funderat lite på bloggen "ankiskatter" har hon fått någon baby vet du? Man är ju lite nyfiken!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
inger

inger

16 december 2009 16:57

Den var jättefin.Va duktig du är.
Hoppas du kryar på dig.Så du kan komma ut o njuta av vårt fina väder.
Tass

http://colahundar.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

16 december 2009 20:07

Tack för länken.
Så fin den blev du har gjort.
Ska testa några på den sidan.
Fanns några på danska oxå såg jag,
fast det kan oxå vara svårt ibland att förstå.
har sparat sidan iaf.
Som jag sa på målarboden, så har jag skrvit några rader på pappersbrev till Anki, MEN hon har fortfarande inte hört av sig ;(
Undrar hur hon mår?
Det var väl ngn gång i våras som hon skulle ha fått barn, OM jag inte minns fel.
Hoppas hon hör av sig framöver.

Kram/Gunilla



http://gunillaskatter.blogg.se

 
Annmi

Annmi

18 december 2009 13:23

Snöö..Jaa det har vi oxå & kallt *brr* Fast mysigt ♥...
Waooo,såå vacker Bild *Kram*

http://annmisblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards