Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Agility klass 1 i Fagersta!

Av Marru - 25 september 2011 20:07

Idag var det dags för klass 1 och tävla, och återigen fick vi bara springa ett lopp. Det var agilityklass som gick direkt på morgonen. Hejarklacken var på plats åter igen. Det tackar vi för, det var jättekul  . Banan var ganska lätt, en springbana där man kunde springa så fort man bara orkar   . Kan ju säga att orken blir sämre och sämre. Så var det förra gången också, ju mer jag gick ner i vikt, desto mindre orkade jag  . Men vi får väl träna upp kondiset till våren. 


Men banan var som sagt var ganska enkel, det var bara och springa. Trodde faktiskt att gungan skulle gå snabbt idag, för vi var ju alla fall på hemmaplan, men ändå så var hon tvungen och ta lite tid där. Fast värre har det ju varit förstås. Sen var det målrakan, från en böjd tunnel till platta tunneln, Direkt efter det kom slalomet, och sist var hopphindret i mål. Allt gick kanonbra ända fram till slalomet. Slalomet gick också bra i början, men så gjorde hon det som hon gjort så ofta nu på sista tiden. Skippade dom 2 sista pinnarna, så vi fortsatte våran väg in till mål. Så vi diskade oss idag.


Sen var det bara och titta  på när alla andra roade sig resten av dagen. Det var en hel del ekipage där idag  som var ute sin första tävling. Roligt att se att det kommer in nya. Annars är det samma personer man ser överallt. Men det gör inget, det är mycket nya vänner man har fått i agilityn, och roligt har vi.


Nu är våran nästa agilitytävling nästa söndag, i Frövi. Eller det är väl Frövis BK som anordnar tävlingen men den går i Kvinnersta ridhus som ligger utanför Örebro. Där får vi också bara springa ett lopp. Såg på deras startlista att Lizzie har startnummer 3 där. Det är ganska skönt, då behöver vi inte vänta så länge på våran tur. Sen kan vi bara gå där resten av dagen och driva under tiden mina tävlingskompisar tävlar klart. Sen har vi bara en agilitytävling kvar i år  . Men tack och lov så börjar våran vintercup i november, så man har nåt att se fram emot i vinter.

 
 
Ingen bild

Hejaklacken

27 september 2011 10:54

Vilken helg!

I vanlig ordning bra ordnad tävling, det är alltid lika roligt att tävla hos er. Och vilken lyx - alldeles egen hall att träna i på vintern.
Vad duktiga ni var! Så jäkla trist på slalomet, det såg så bra ut.
Jennyfer och Idun skötte sig också bra tyckte jag. Många hade problem med kontakthindrena, de såg ju inte ut riktigt som de brukar. Även Tellus som aldrig brukar bry sig stannade till och nosade lite.
Extra kul att en korthårscollie tog 2 pinnar i söndags. Att det dessutom är Assas halvsyrra är ju ännu roligare. Collie kan!
Tack för pajen, den var jättegod!

 
paula i pörtet

paula i pörtet

29 september 2011 09:41

Hej! Det är ännu inte ett år sedan rökstoppet, det var i november, men snart så...
Jag går hos folktandvården på Ludvika lasarett. Det är bara där dom har rätt att ge medicinen. Lustgas kan man numera få bara på Falu lasarett. Men jag tycker medicinen jag får dricka funkar utmärkt, maken säger att jag är helt borta, haha
Kram

http://paulaz.se

 
Gunilla

Gunilla

29 september 2011 20:19

Hej på dig!
:) Ursäkta, jag mindes fel på den lampa jag skrev på min blogg, ska ändra det så det blir rätt. Jag kollade kvittot häromdagen. Jag köpte ju en annan mindre lampa till databordet oxå, det var den som kostade ca 99 kr och den golvlampa jag köpte kostade ca 149, så ska det vara :)
ska ändra det lite senare i kväll.
Har inte hunnit gjort det än.
Kram
/gunilla

Nu ska jag gå och fortsätta med maten.

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards