Colliekompisarna

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Marru - 14 oktober 2011 21:21

Nu är det ett tag sen jag skrivit nåt. Där ser man hur tråkigt vi har det när vi inte är ute och tävlar  . 2 helgen på raken när jag är hemma. Nu börjar det kännas jobbigt. Men vi har en rallylydnadstävling och se fram emot om en vecka, eller 2 tävlingar är det egentligen. Dom har 2 tävlingar i fortsättningsklass i Vallentuna, så jag åker dit med Lizze tillsammans med Ulrica och Råsa från Fliken. Clara är inte klar för fortsättningsklass än, så hon får stanna hemma med dom andra. Men Clara och jag håller på och tränar för att starta i fortsättningsklass nästa sommar. Just nu håller vi på och tränar nybörjarmomenten utan koppel. När dom sitter så kan vi börja lägga in fortsättningsmomenten några åt gången.






Men alla fall så åker Lizzie och jag till Vallentuna. Ett tag var vi oroliga att vi inte skulle få starta 2 ggr. Men dom lottadde inte från fortsättningsklass, så vi fick starta 2 ggr. Från början var det över 300 anmälda, men nu när dom lottat bort några så är det ca 260 kvar. Så går det bra så kommer Lizzie få sina 2 godkända som fattas för uppflyttning. Sen skall vi börja träna in moment för avancerade klassen. Vi har ju fuskat lite på dom. Vi har bla tränad på vändingarna man skall göra för att få hund på fel sida, för i den klassen kan man åka på och göra flera moment med hund på fel sida. Så där har vi lite och bita i.









Nu börjar det bli lite kallare ute. För ett par veckor sen tog jag in mina kaktusar. De har ju fått hänga ute hela sommaren, och innan frosten kommer brukar jag ta in dom. När jag tar in dom så har dom fullt med knoppar, alla fall en av dom. Påskkaktusen har jag inte fått blomma en gång än. Men novemberkaktusen blommar, men det är inte så mycket blommor på den med vita blommor. Men däremot den andra svämmar över av blommor, vilket är mindre roligt när dom börjar vissna. Men för tillfället så ser den ut så här.


 


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards