Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Vintercup 6!

Av Marru - 25 februari 2012 23:34

Skall väl skriva några ord om dagens tävling. Idag var det hoppklass x 3. Lizzie muttrade lite idag för Clara fick starta först i alla 3 loppen. Första loppet för Clara började ganska skapligt, men så sprang hon vid sidan av ett hinder, och jag brydde mig inte om det, utan bara fortsatte. Tror det blir bättre resultat i slutändan om jag inte håller på och bråkar för mycket med henne. Att hon får känna att hon gör nåt bra, och tycker det är roligt. Sen blev det dags för Lizzie, och hon gick kanonbra. Ända fram till slalomet då, där hon hoppade ur två pinnar för tidigt, och i den vevan tappade jag bort henne ett tag, men vi tog dom 2 sista hindrena till mål. Så det var disk för systrarna blå där.


Nästa lopp gick mycket bättre för Clara och mig. Det var vid en tunnel jag trodde hon hade gått in i den, men det hade hon inte. Men jag skickade in henne igen, och vi fick en vägran där. Nåt jag har upptäckt med Clara, och det gäller även Lizzie, att det är bäst att jag inte visar nåt vid slalom, utan bara ropar slalom när den är nästa hinder. Då tar dom slalomingången rätt,  nästan alltid. Skulle dom nån gång inte göra det, så är det väl så då. Men Clara tog sig runt banan, med en vägran och tidsfel. Jag försökte peppa henne så mycket som möjligt. Sen vart det Lizzies tur, och den här gången hade vi turen med oss. Men idag så var tiden ganska snävt räknad på banan så vi fick dryga 3 sekunders tidsfel. Men för övrigt nollade vi oss. Längtar verkligen till våren nu till nästa officiella tävling. Det skulle vara roligt och få dom där 2 pinnarna i agilityklass, så att vi kom upp i tvåan där också. Det blir mycket enklare då. Nu är det en hel del tävlingar som man inte kan åka på bara för att vi får bara springa ett lopp. Ja, Lizzie kom på 15:e plats i lopp 2.


Sen tredje och sista loppet. Det känns som om 3 lopp på raken kanske är lite väl mycket för Clara än. Det vart fel direkt vid starten, hon sprang förbi hopphindret. Så jag försökte få henne tillbaka och hoppa över den. Kommer inte riktigt ihåg hur det gick, om hon hoppade över på fel sida. Men jag tänkte att vi kan väl springa banan alla fall för nöjets skull. Men sen ville hon inte ta tunneln i början heller, så då tog jag av henne från banan istället. Varför krångla i onödan, hon fick sitt godis alla fall  . Sen skulle jag ta Lizzie, dom 3 första hindrena gick bra. Men sen ville hon inte in i tunneln, så jag försökte skicka in henne igen, men hon sprang runt den på baksidan istället. Så då tänkte jag att jag inte krånglar med henne heller. Hon fick springa resten av banan och den gick kanonbra.  Så tredje loppet så diskade vi oss, både Lizzie, Clara och jag  .


Började också känna av hälen. Oj, glömde bort. Är ju arbetslös, då kan jag ju inte vara sjuk. Inte ens fast jag hade så ont i fötterna att jag knappt kunde gå. Fast samtidigt så förstår jag inte, om jag inte är sjuk enligt läkaren, varför skriver hon då ut värktabletter till mig  . Nu har ju fötterna blivit mycket bättre. Har köpt inlägg så jag har för tillfället i alla 3 paren jag använder regelbundet. Sen fick jag ett tips att smörja in fötterna med Orudis-salva. Det har jag inget, får ringa till läkaren nästa vecka så hon skriver ut ett recept på det. Men istället har jag köpt receptfritt Voltaren. Det verkar fungera. Men fortfarande så gör det extremt ont bak i hälen. Men det har ju blivit bättre, men det skulle kunna bli mycket bättre. Det är bara och bita ihop och knalla på, och hoppas att det inte blir så illa att jag inte kan springa på agilitybanan mer   . Funderar lite på om det bak i hälen beror på förra vintercupstävlingen. Det var i ett lopp jag stampade i foten lite väl kraftigt, och jag kände en rejäl sträckning bak i hälen. Det är kanske den som ger sig till känna. Fast det är 3 veckor sen nu.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards