Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Rallylydnadskonferens!

Av Marru - 25 mars 2012 22:41

Då har man kommit hem från konferensen. Ja, har ju varit hemma nån timme nu. Men det tar ju lite tid och landa hemma, gosa med hundar och packa upp. Vad som var bäst på konferensen? Rummet  . Alla klagade på att de hade kallt i rummet, men jag njöt. Tänk att äntligen få sova utan att svetten rinner, och sov gjorde jag hela natten.


Men vi kom då fram till herrgården igår på morgonen. Började med fika, sen gick vi ner till konferenssalen och började allvaret. Diskussionerna handlade i första hand om tävlingar och deras arrangemang. Det var folk från olika SBK-distrikt och så var vi några vilsna från ett par kennelklubbar   .


Lite bilder från herrgården och dess omgivningar. Vi var ju inte alls inne i själva herrgården, utan i en nyare del som vi tyckte inte alls passade in i omgivningarna. Bilderna är klickbara.


Först en bild på herrgården. Tydligen var det antalet fönster på huset som talade hur förmögen ägaren var, ju fler fönster, desto rikare herre.


Krokusarna var i full blom utanför den nya delen där matsalen var.


 

Det här var den nya delen med matsal som heter Kupolen.

Det här var utsikten från mitt fönster på rummet. Inte så illa.



Själva rummet var inte stort, men det behövdes inte mer. Gjorde ju ändå inget annat där än sov.

 

Är man en kameranörd så fotar man tom badrummet. Men den var helt ok, bortsett från toapappret som var små pappersark.

 

Vi stod utanför huset där vi bodde och jag såg denna konstverk där. På långt håll såg det nästan ut som nåt som nån hade hängt toapapper över. Så jag var tvungen och ta fram kameran och zooma för att se vad det var för nåt. Det var ett av många konstverk som stod ute på ägorna. Inte förrän imorse så såg jag vad denna föreställde  . Ja, det ligger ju en person på rygg där också, som har upp benet, som den andra kramar om. Det skulle finnas över 90 olika konstverk på området. Från början var dom över 180.

 

Vete sjutton vad detta skall vara för nåt.

Ett modernt lusthus.

 

En labyrint som var mycket högre då när det gjordes. Stenen som står i mitten syntes inte alls från början. Då var väggarna så höga, men har med åren sjunkit ner.

 

Hmmm.....ett valv med glasmosaik bla.

 

Ett hus som man gick in i så hängde golven i nån sorts anordning som gjorde att ett klockspel började spela. Det var nån som sa att det lät mycket när man gick in dit. Men det klingade bara lite när vi var in.

 

En fyr.

 

Lite konstverk.

 


Jag fick tidigare i veckan en fråga av vår klubbordförande om jag inte kunde tänka mig att gå en rallylydnadsdomarutbildning. Jag har alltid sagt att jag vill inte bli domare när det har varit prat om det. Jag funderade lite fram och tillbaka. Måste ju tänka på mitt eget tävlande också. Det finns ju inte så mycket tävlingar i våra trakter, och om jag skall börja döma så blir det ännu mindre för mig och välja på i dessa trakter. Men efter idogt övertalande så gav jag väl med mig till slut. Vi får väl se om jag kommer att ångra det beslutet. Men tävlingar på egna klubben kan jag ju för min del glömma helt. Utbildningen skall väl börja i maj. Sen är det lite andra grejer som skall göras, bakdöma på några tävlingar tex. Men när jag kom hem och öppnade mailen, så hade jag redan fått en fråga om att döma på en tävling  . Dessutom på en tävling som jag själv hade planerat och tävla på  . Jag kunde ju givetvis inte lova nåt, har ju ingen aning om hur lång tid utbildningen tar. Kanske inte ens klar till dess. Vår tävling i augusti kan jag också glömma eftersom jag måste vara tävlingssekreterare på den. Fast som tävlingssekreterare så kan man tävla samma dag, men då kan jag inte vara tävlingssekreterare för just den klassen jag skall tävla i, utan då måste vi vara 2, men den andra kommer inte att vara där då. 

 
 
paula

paula

26 mars 2012 17:11

Alltså, nu har jag läst senaste inlägget o kollat fotona. Sen har jag läst två tidigare inlägg pånytt, och ändå hittar jag inte en stavelse som talar om VAR denna konferens ägde rum! Så nu får du ta och berätta var ni var, tack! Kanske borde man veta var det finns så många konstverk, men just i den frågan föreligger nog en lucka i allmänbildningen, hihi
Kramiz

http://paulaz.se

 
Bettan

Bettan

26 mars 2012 18:39

Men vilken härlig dag/kväll du har haft. Kan tro att det har varit mkt att ta in =). Men samtidigt lärorikt. Härligt att du lyckades att sova bra trotts att du var hemifrån.

Fina bilder med historia bakom sig =) Vilket är kul att få ta del av.

Va roligt att du nappade på att bli tävlingsdommare. Det brukar ju inte ta så lång tid att bli fullärd på det. Å du som redan tävlat så mkt som du har gjort. Behöver ju istort sett bara finslipning på vad som gäller här & var. Så jag tror du kommer tycka att detta är kul.

Hoppas inte att du ska behöva stå åt sidan allt för ofta på egna tävlingar. Då du brinner för detta själv.
Kramis Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards