Colliekompisarna

Alla inlägg den 21 april 2012

Av Marru - 21 april 2012 22:37

tänker Farina, vad är det för fjant när hon tar fart och springer mot mig för att börja hoppa och rycka i min jacka. Eller när hon anfaller mig bakifrån och nyper i rumpan, rycker i byxbenen. Eller värsta fall försöker göra krokben på mig med framtassen   . Jag sa åt Farina imorse på promenaden att hon kunde väl åldras med värdighet, precis som Micki som lunkar fram sakta i sin egen takt, och nosar lite här och där. Nänä sa Farina, det är inte min melodi sa hon när hon anföll mig ytterligare en gång. För att sen göra en piruett i luften och ge sig på Micki istället, som fortsätter och lunka i sakta mak och nosa på nåt intressant. Det värsta är att ibland när hon sätter igång med sitt dansande framför mina fötter är ju att hon ibland hamnar under mina fötter. Då skriker hon till lite, och fortsätter med samma fart. Ingen av dom andra är likadan som hon. Hon är ändå över 10 år nu.


Idag har de varit lite bättre väder alla fall, men det såg inte alltför muntert ut när man vaknade imorse. Det var bara vitt överallt   . Men tack och lov så smällte det bort under förmiddagen. Passade på och lägga systrarna på morgonpromenaden i snön. Man måste vara beredd på det mesta imorgon. Vi skall ju på rallylydnadstävling imorgon, systarna och jag. Det skall verkligen bli intressant och se hur detta går.


Sen efter tävlingen så åker jag förbi Marianne och hämtar Lizzies pris hon fick på collieklubbens årsmöte. Lizzie kommer också att vara med i nästa nummer av colliebladet. Jag har skickat in bilder, och en liten text.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards