Colliekompisarna

Alla inlägg den 25 april 2012

Av Marru - 25 april 2012 22:27

Idag har jag varit till Norberg och fått laserbehandling mot hälsporren. Nu skall jag avvakta ett tag för att se ifall det behövs fler behandlingar eller om det räcker med en. Men jag tvivlar ju på att det skulle räcka med en, när man tänker på hur länge jag gått med det. Över ett år. Fast enligt läkaren på vc har jag inte hälsporre. Det sa hon bara rätt upp och ner, utan att ens titta på mina fötter. När jag sa att jag tror jag fått hälsporre så sa hon bara att det hade jag inte. Nähä, men vad har jag fått då. Enligt henne så har mina fötter vikt sig inåt. Jag skulle köpa inlägg till skorna. Nu har jag haft det sen förra hösten. Plus att jag tar Voltaren 2 ggr per dag. Men inget av det har hjälpt. Sen fick jag ju för nån månad sen tips om att tejpa fötterna. Först i början så gick jag ju i 2 veckor. Fast jag bytte tejp varje gång jag var och duschade. Går man till en klinik som tejpar så skall man gå med det i en vecka, och sen byta igen. När jag hade tejpat i 2 veckor så gjorde jag ett uppehåll, och redan morgonen efter så kände jag att det kändes bättre. Men det var lite till och från. Fortsatte och leta på nätet efter vad som skulle hjälpa, och jag hittade några kliniker som hade nån sorts behandlig. Men alla dessa kliniker var så långt bort. Tror inte att den ens finns nåt ställe där dom utför tejpning i närheten heller. Men så fick jag höra av en klubbkompis att det i Norberg finns en karl som behandlar hälsporre. Men förra veckan var jag ju så krasslig så jag fick vänta till den här veckan innan jag ringde. Ringde igår och fick tid redan idag.


Jag fick ligga på rygg på en brits och så höll han den här lasern mot min häl och på sidan av foten. Sen fick jag lägga mig på mage, och så behandlade han baksidan av hälen. Han behandlade båda fötterna, och han protesterade inte när jag sa att det var i båda fötterna. Det var ju en som sa åt mig att man kan inte få hälsporre i båda fötterna. Varför skulle man inte kunna det   . Jag vet väl själv vart jag har ont nånstans. Men nu verkar det ju vara så i dagens samhälle att alla andra vet bäst ifall du är frisk eller inte. Ja, alla fall så vet försäkringskassan bäst, ifall du är sjuk eller frisk. Tom bättre än läkarna  .


Så skall bli spännande och se hur det känns i fötterna när jag kliver upp imorgon bitti. Det är ju det som är värst av allt. Dom första stegen på morgonen. Under dagen så har det ju känts lite konstigt bak i hälen.


Imorgon blir det till att åka till Falun igen. Mamma har visst stått i kö till nåt, och nu hade de fått en tid över. Så dom ringde till mig idag och frågade om vi kunde komma imorgon. Så det blir lite stressigt imorgon. Måste ju hinna hem så jag hinner åka på träning sen på kvällen. Skall bli spännande och se vart vi hamnar imorgon.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards