Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Härlig dag ......

Av Marru - 28 april 2012 22:29

var det idag. Började dagen med en promenad med systrarna. Det fick bli Hagudden idag. Det är många, särskilt inom rallylydnaden verkar det som, som håller på med nåt som heter geocaching. Mer om det kan ni läsa här. Man bör ha en gps eller en mobil ganska modern mobil med gps. Och möjlighet att ladda ner deras app också.  I det stora hela går det väl ut på att det på olika ställen i landet finns saker gömda, tex på ställen där det finns nåt sevärt. Eller mitt i skogen. För det mesta är det väl behållare i olika storlekar med en sak i. När man hittar en sån så får man ta saken om man vill, och sätta dit nåt annat istället. Sen finns det papper där man kan skriva sitt namn och datum när man hittat den.


Men alla fall så såg jag på fb några som varit ute och letat efter cacher, så jag började googla. Och hittade sidan jag länkade till. Såg att man kunde se på deras sida vart dessa cacher finns, och jag såg att det fanns 2 i Söderbärke, en på gammelgården och den andra på järnvägsstationen. Men det hade jag ju glömt bort när jag gick ut med hundarna idag, men så kom jag på det när jag såg gammelgården. Så jag tänkte att jag går en sväng där för skojs skull ifall jag hittar behållaren. Jovisst, en liten plastbehållare hittade jag. Det fanns ingen sak i den, men däremot en lång lista där folk skrivit sitt namn och datum. Läste lite på listan, la det i behållaren igen och la behållaren där jag hittade den.  Det verkar vara en kul grej, men jag har varken gps eller en sån där fin mobil. Dessutom så tror jag maken skulle nog idiotförklara mig, om jag när vi är på väg nånstans säger åt han att vi måste stanna för jag skall ut och leta efter en burk   .


Sen fortsatte vi vår promenad ut mot Hagudden. Det är så mysigt att gå runt där efter stranden. Satt där på en av bänkarna och tittade ut mot sjön, och lyssnade på vågornas skvalpande mot stenarna. Det var verkligen en härlig dag idag. Satt även en lång stund på baksian och njöt av solen, och läste en bok.


Nu hoppas jag på fint väder imorgon, för vi har tänkt åka till vårat favoritställe och fiska imorgon.

 
 
Bettan

Bettan

29 april 2012 19:52

Ha ha ha ja detta är nog inget för mig i alla fall. Trotts att jag har en ny mobil med gps å allt. Men det är säkert kul för dem som håller på.
Hoppas att ni kom iväg å fiskade idag. Här har det i alla fall varit dunder väder.
Önskar dig en god kväll. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards