Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Fisketur idag.....

Av Marru - 29 april 2012 23:34

fast utan fisketur, eller är det fiskelycka det heter    . Vädret var underbart, så att vi inte fick nå fisk spelar ingen roll. Nåt vi tyckte var tråkigt var att dom höjt priset på fiskekortet med 20 kr, så nu kostar ett kort 80 kr. Pga höjda utgifter stod det. Hmmmm.....kan ju säga att vi var ganska mycket folk där, och ingen fick nå fisk. Enligt lappen har dom inte satt i fisk sen i mars. I normala fall så lägger dom i en gång i månaden, och nog hade dom satt i fisk i april förra året. Inte har det hänt mycket där heller. Bryggorna och kojan ser precis likadana ut som förut. Bajamajan dom har gömt på andra stranden ser lika äcklig ut som förut. Så vad dom höjda utgifterna är vet jag inte. Skulle väl vara fisken i så fall, men dom har ju inte satt i nåt på nästan 2 månader.


Men hundarna tycker om att vara där, de får ju springa fritt, för det mesta. De är ju stängsel runt omkring på baksidan av sjön. De brukar ju ha får i hagen där, fast alltid när vi har varit där så har fåren varit vid ängen där vi brukar ställa bilen, och dom har aldrig kommit ner till sjön när vi varit där. Det är sällan det är folk på den sidan heller, dom flesta stannar på den sidan vägen är. Det är ju kortaste vägen. Fast vi fick tipset en gång av nån att det går en väg till baksidan. Det finns ju en gammal hockeyrink där, den ligger också i fårhagen. Där brukar vi ställa bilen, sen är det inte långt att gå ner till sjön. Om folk visste att det går att komma så nära där, så skulle det säkert jämt vara nån vid den bryggan. Men idag var det ganska mycket folk vid sjön. Det var folk vid varje brygga där på andra sidan, så då kom det ett stort gäng till bryggan bredvid oss. Så då var det bara och koppla hundarna. De vart lite vaktiga när dom såg alla människorna så nära oss. Men tack och lov så var dom inte där ens ett par timmar. Vi brukar vara mycket längre när vi fiskar. Fast vi har sett att det är vanligt att folk bara sitter i nån timme, nappar det inte så ger dom upp och åker hem.


Innan vi hade systrarna, bara Micki och Farina så hade vi husvagn. Då var vi ute mycket och fiskade. Fast då höll vi mest till i Hedtjärn utanför bortanför Nyhammar. Minst varannan helg var vi där. Ibland på semestern så kunde vi vara där ett par veckor. Det var innan agilityn kom i mitt liv på allvar. På den tiden var det bara nån tävling då och då. Det var även innan vi vart av med våra fiskegrejer. Strax efter att vi flyttade till Söderbärke så hade vi inbrott i vårat garage, och de tog en del av fiskegrejerna. Men mina grejer var kvar, och jag var ju överlycklig.  Jaha, ett par veckor senare så har vi inbrott igen. Då tar dom resten av grejerna, bla mitt favoritspö som jag hade köpt av mina föräldrars granne. Det spöt hade jag fått massor av fisk med. Nu har vi nya grejer, men dom känns inte alls likadana som dom gamla vi hade   . Inte får fisk heller som vi fick med dom.


Tog en hel del bilder idag, närmare 90. Men jag visar bara en del av dom här. Bilderna är klickbara ifall ni vill se dom.


                                     

 
 
Bettan

Bettan

30 april 2012 17:54

Det var ju skit att ni ingen fisk fick. Men ni fick i alla fall en härlig dag & hundarna mös kan jag tro =).
Underbara bilder bjuder du ju på här. & jag passar på att önska er en riktigt trevlig Valborg!
Krameli kram

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards