Colliekompisarna

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Marru - 15 oktober 2012 23:33

Snön verkar komma närmare. Fast förhoppningsvis så kommer den inte hit på länge än. Det regnar för fullt just nu, men hellre det än snö. Den här dagen har varit precis som alla andra måndagar på sista tiden. Varit till Smebacken och till vc med mamma, sen till affären. Sen satt jag hos mamma och tittade på en finsk film som var väldigt bra. Det var många väldigt fina melodier i filmen, fast den som jag gillade bäst hittade jag inte på You Tube. Filmen var en romantiserad version av finnarnas kamp mot ryssen.

 



Sen när jag kom hem så fixade jag mat åt oss, sen satt jag mig i soffan med mitt durspel och började över. Nu sitter 3 av låtarna jag fick på listan inför uppträdandet. Då menar jag att dom sitter så att jag inte behöver titta på noterna. Då är det bara 5 kvar   . Fast tangon blir knepig, den har jag aldrig hört och jag får inget grepp om den. En vals tycker jag inte har nåt riktigt sammanhang i melodin så den kan bli knepig och lära in, där får jag nog ha noterna med mig. Vad det skall bli roligt och få komma ut och spela igen. Hoppas det blir fler, kanske Mellstadraget nästa sommar eller nåt annat roligt.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards