Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Lugnt och tyst här!

Av Marru - 22 april 2013 21:56

Nu har det inte blivit mycket skrivet här, men det händer inte så mycket heller. Höjdpunkten förra veckan var väl rallylydnadstävlingen som vi hade. 2 st fortsättningsklasser hade vi. Jag hade en domaraspirant med mig som bakdömde. Nånting som var ganska lustigt på tävlingen var att det var 5 ekipage som gick förbi en skylt utan att utföra momentet. Jag hade en höger sväng och efter den en 360 º vänster. Det var väl den där vänstersnurren som gjorde det att dom förträngde den skylten   . Fast jag blev riktigt ledsen när en äldre dam med sin golden gick banan felfritt, och när dom kommer till denna skylt så går hon bara förbi   . Hade nästan lust och skrika, "nej, stanna, backa". Inga fel blev det efter skylten heller. Så då hade dom fått 100 poäng, istället för att bli underkända. Men tack och lov så tog dom igen skadan och gick lika fint nästa bana också. Så då fick det bli 100 poäng där istället. Men man satt nästan och höll andan när hon gick. 

 

Idag blev det som vanligt skoldag. Så det händer inte så mycket nytt här. Det får ni vänta med till fredag. Men då har jag nog istället fullt upp så jag kanske inte hinner skriva nåt istället. På fredag skall vi ju hämta hem Jeri. Skall verkligen bli spännande och se hur dom andra reagerar på en ny hund i flocken. Micki tycker säkert först att han är äcklig, och vill inte vara i närheten. Men ändå är det hand som har varit den trygga klippan. 

 

Lite bilder från igår. Såg ju årets första vitsippa igår.

 

 

 

Sen såg jag några långnäbbade sjöfåglar vid badstranden, och dom vet jag inte namnet på.

 

     

Sen har vi några långnosade flickor   .

 

   

Till sist en bild på våran badstrand som ser för bedrövlig ut. Undrar vad kommunen tänker hitta på där. De har under vintern kört ut ny sand på stranden. Tycker att det såg ut att vara så mycket sand vid bryggan att de snart får flytta ut bryggan en bit.

 

 

 
 
Ingen bild

Helen

23 april 2013 08:01

Du lär få händerna fulla från fredag! Jag tycker det är fullt upp med 3 hundar.... Särskilt som Idun är som 3 st själv. Nu måste jag dessutom ha både henne och Ceres i koppel hela tiden. Ceres har sträckt en muskel i ena bakbenet. Han har varit ganska bra ett tag ändå, men i morse släppte jag ut honom för att kissa och han började leka med Essi och de sprang och jagade varandra en kort stund och då började han halta igen.
Hoppas på mycket valpbilder i nästa vecka....
//Helen och djurparken

 
Ingen bild

Helen

27 april 2013 18:47

Halloj!
Hur går det, har Jeri kommit hem nu? Vi vill se massor av bilder på lilla sötnosen!
//Helen, Idun, Tellus, Ceres och katterna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards