Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Marru - 6 juni 2013 23:31

Vilken dag har det varit en härlig dag igen. Soligt och fint. Passade på att städa här hemma. Dammsugningen är det ju lite si och så med när maken har hand om det. Så jag gjorde det och torkade golven. Kan ju säga att det behövdes. Skall bli spännande och se hur många dagar det går innan det kommer en liten pöl på golvet. Förra natten så sov Jeri väldigt länge. Han sov ända till 9, och jag tror han hade sovit ännu längre ifall jag inte hade tagit ut han ur buren. 

 

Ikväll var vi och tränade lite på klubben. Det var banträning ikväll. Så jag gjorde upp nybörjarbanan som jag hade på tävlingen i Flen. Men nu blev det bara en nybörjarbana. Det blir lite dåligt med träning i dom högre klasserna. Jag muttrade lite tidigare idag över att jag inte anmälde Clara till fortsättningstävlingen i Sala idag. Men när jag var och tränade ikväll så kom jag fram till att det var då tur att jag inte hade gjort det. Hon var bra seg. Lizzie var väl inte heller så alert. 

 

Men efter den träningen gick vi upp till agilityplan, och då vart det mer fart på Lizzie. De har ju agilitykurs på klubben på tisdag och torsdag. Så då tränar vi på planen ner mot sjön. Men efter rallylydnadsträningen så brukar vi träna lite agility. Brukar ta 2 flugor i en smäll, så att säga. Jeri fick lite tunnelträning också idag. Idag tog vi den långa tunneln som jag rätade ut lite. Den var lite för böjd för att han skulle vilja springa igenom. Men när jag rätade ut den lite, och fick lite hjälp av en klubbkompis så vart han väldigt ivrig på att springa igenom den. Nästa gång så skall vi nog böja på den lite mer. 

 

En av mina klubbkompisar hade med sig sin sheltievalp. Den var så liten så. Vägde ingenting när man höll den i handen. En annan klubbkompis har varit och hämtat sin valp, och är på väg hem nu med den. Eller dom är väl hemma med vid det här laget kanske.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards