Colliekompisarna

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Marru - 19 juni 2013 21:32

Nu är pessimisten igång igen. Men jag begriper fortfarande inte det här firandet av midsommar. Är det verkligen så kul när det vänder mot mörkare tider igen, att man måste ställa till med en stor fest för det. Tydligen! Men först skall jag jobba en dag. En kort dag. Härligt. Men nåt som jag tycker är bra med 2-skift är att man slutar så tidigt när man har förmiddag. Man hinner med mycket mer när man får komma hem ett par timmar tidigare. När man jobbar eftermiddag, då hinner man inte så värst mycket. Men det har en annan fördel. Jag kan gå långa morgonpromenader med systrarna. Jeri är inte tillräckligt gammal för att följa med på dom. Han får gå kortare promenader. 

 

Idag tränade jag lite med Jeri och Lizzie. Jeri börjar bli ganska bra på att gå i koppel, och hålla kontakten. Lizzies vänstersvängar idag var perfekta. Tänk om hon kunde göra dom på en tävling också. Sen tog jag fram en kon, och klickade Jeri när han gick fram till den. Lizzie skickade jag till den. Sen tränade jag lite rallylydnadsmoment med Lizzie. Sen blev det såklart lite lek och bus mellan varven. 

 

Nu är det sängen som kallar. Upp tidigt imorgon bitti. Men snart vänjer man sig nog vid dessa nya rutiner.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards