Colliekompisarna

Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Marru - 22 juni 2013 22:43

Nu har det gått några dagar sen jag skrev sist. Jag har dessutom glömt att skriva om förra måndagens valpträff. Vi är ju några på klubben som har valpar nu. Så istället för valpkurs, så träffas vi och gör nåt tillsammans med valparna, precis som på en valpkurs. I måndags så tränade vi en del på inkallning. Jag körde lite tunnel med Jeri. Han verkar ha drag på tunnlar. Än alla fall. Sen fick han gå upp på gungan också. Men bara upp, sen lyfte jag ner han. Här är lite bilder från måndagen. Det är en sheltie, en berger des pyrénées poil long, cocker spaniel och så Jeri på valpträffen. Bilderna är väl inte så bra eftersom min kamera fixar inte riktigt rörliga bilder.

 

           

Igår var det midsommarafton då. Vi åkte till Malingsbo. Vi har i flera år träffat ett par där som också har collie. Men i år var de inte där. De var de visserligen inte förra året heller. Men då hade dom skickat ett meddelande med en klubbkompis att de inte skulle komma. Sen efter det så åkte vi hem en stund för att senare åka till klubben och grilla tillsammans med dom som var där och firade. Jeri fick träna lite mer agility där, och sen gjorde vi några sökövningar. Jag gömde mig och han fick leta efter mig.

 

         

 

Idag har vi då varit på agilitytävling i Ludvika. De började med klass 2 på morgonen. Först var det hoppklass. Banorna kändes enkla. Hoppklassen fixade vi med 0 hinderfel. Men nästan 10 sekunder tidsfel. Men trots det så kom vi på 5:e plats. Vi fick tom ett litet pris. Ett tuggben tog jag åt Lizzie. Fast den norpade nog Jeri ganska snart. Men det är nåt som vi har åtgång på här. Agilityklassen gick det sämre med. Hon gick ur slalomet 2 pinnar för tidigt igen. Vi tog om slalomet, men det gick inte nå bättre. Hon gick ur 2 pinnar för tidigt igen. Sen tyckte jag att hon hade skapligt med fart. Men eftersom vi ändå var diskade så tänkte jag bara att gungan skall vi ta oavsett. Det gick ganska bra med den. 

 

Annars så har vi bara tagit det lugnt idag. Men imorgon är planen att vi skall åka till mamma och klippa gräsmattan. Om det nu inte skulle gå så hade hon visst några träd som hon ville ha nersågade.

 

 

 


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards