Colliekompisarna

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Marru - 16 augusti 2013 23:56

Ja, då har återigen en vecka svichat förbi igen. Nyss var det måndag, och idag är det fredag redan. Har jobbat förmiddag denna vecka, och det har varit så skönt att få vara hemma på kvällarna. Eller hemma och hemma   . I måndags så var vi på valpträff, som hastigt och lustigt blev en valpkurs eftersom det var några som hade frågat om vi inte skall ha nån valpkurs på hösten på klubben. Så vi tog med dom på våran träff som vi gjorde om till kurs. Det kan ju vara bra för våra valpar och träffa andra också. Men innan dom nya kom så höll vi på lite med agilityhindrena. Jeri är alldeles tokig på balansen. Han drar riktigt till den. Vid ett tillfälle så drog han upp mot stugan där dom andra fanns. Men jag fick han till mig igen. Jag skulle till och berömma han, men vad gör han. Springer förbi mig rakt på balansen. Så rolig var jag tydligen. Vet inte om man skall bli lite orolig. Om han redan har sån drag på balansen kan jag få problem i framtiden, kanske. 

 

Tisdag var jag hemma. Men på onsdag var jag på klubben igen, fast utan hundar denna gång  . Vi skulle titta på film och äta tacos. Är det tacos så hänger jag på, för det får jag så sällan. Maken tycker inte om det så då blir det inte att jag gör det åt mig själv. Han kallar det för kärringmat. Filmen var från USA, Clear run. Handlade om grundträning, som är viktig i alla hundsporter, inte bara i agility. Torsdag så var jag till klubben igen, fast jag hade 3 hundar med mig denna gång. Lydnad- och rallylydnadsträning på schemat. Började med att träna fritt följ med Lizzie, och fjärren. Jag gjorde en fortsättningsbana, och sen lite sidbyten. Dom andra gjorde i ordning trängingsbanor för nybörjare. Gick fortsättningsbanan med Clara, och provade lite sidbyten, och hon fixade dom faktiskt. Sen tog jag ut Jeri, han fick träna lite balans och gunga han.  Sen tränade jag lite sidbyten med Lizzie. Gick också fortsättningsbanan med henne på båda sidor. 

 

Sen var det mamma då. Hon blev flyttade till Ludvika i tisdags, men det blev så sent så jag hann inte hälsa på henne. Har pratat med henne varje dag, men det har varit svårt. Hon har inte kunnat hålla telefonen ordentligt så man knappt hörde vad hon sa. En gång så lät hon faktiskt riktigt pigg, men för det mesta verkar hon trött. Äter knappt nånting. Det mesta hon får i sig verkar vara potatis, allt annat tycker hon inte smakar nånting. Börjar bli lite orolig för det med maten. Men sköterskan jag pratade med idag när jag var dit och hälsade på verkade inte speciellt orolig. Men jag fick en känsla av att det är slutet nu. Ja, vi får väl se vad som händer. Nästa vecka är det visst nåt möte med nån samordnare och kommunen. Men chansen är nog minimal att hon kommer hem igen nå mer.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards