Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 4 november 2013

Lagtävling i agility Rättvik och utställning i Köpiing!

Av Marru - 4 november 2013 21:13

Igår så var Team Semla och tävlade agility. Namnet Semla kommer inte från bullen semla, utan för att vår klubbstuga ligger i Semla i Fagersta. Vi kom iväg lite sent från oss eftersom Sussie som skulle hämta mig hade lite svårt att hitta mig här i Smebacken   . Men vi hann fram innan banvandringen alla fall. Först var vi ut på en agilitybana, som kändes väldigt enkel. Jag gillade den för det var en som det bara var och ösa på för fullt på. Ingen gunga heller. På en lagtävling så startar hela laget efter varandra. Det är spännande och stå vid sidan av och hålla tummarna åt dom andra. Lizzie och jag startade först, och vi fick ett väldigt bra lopp. Vi nollade oss, och hon sprang på ganska bra. Fick bara 0.47 sekunder tidsfel. Det var jag nöjd med. Det är ju tiden så har varit problem för oss, och det är länge sen vi haft så lite tidsfel som igår. Andra hunden i vårt lag diskade sig, och den tredje fick 5 hinderfel och den fjärde fick 10 hinderfel och en del tidsfel. Så vårt lag kom på 16:e plats av 25. Men inte sörjer vi över det, huvudsaken är att vi har roligt. 

 

Vi fick vänta en stund på hoppklassen. Väntan i sig gör inget, men oväsendet i hallen började kännas lite jobbigt. Ljudnivån i hallen är väldigt hög. Hundar som skäller, en del konstant. Det började regna också, för annars hade vi gått ut en stund. Gick ju med Lizzie före agilityklassen pga ljudnivån. Men dom vart klara på agilitybanan före hoppbanan, och de började plocka ihop på den banan, så där vart det genast tystare. Så då fick jag snilleblixten att jag måste ju prova lite rallylydnad med Lizzie. Vi skall ju dit i slutet av månaden och tävla i rallylydnad.  Rallylydnad, ridhus och Lizzie är ju inte en så bra kombintation. Jag var lite tveksam om jag skulle anmäla till denna tävling. Men det gick ganska bra när jag provade med henne. 

 

Sen blev det vår tur i hoppklassen, och denna bana var mycket knepigare. Det var lite svårt att få flyt på den. Men vi fixade till det ganska ok. Vi fick en vägran i slalom, men annars så gick det bra. Tyvärr så var det 2 som diskade sig, så då vart hela laget diskat. Man skall ju ha minst 3 hundar i mål av 4. 

 

Förra helgen var jag med Jeri till Köping på utställning, i ett ridhus. Där var det trångt. Det var nästan lika trångt som det var på en utställning i Malung vi var på tillsammans med systrarna. Man kunde ju inte ens böja sig ner för att klappa hunden. Utan där stod man som packade sillar. Det var nästan lika i Köping. Alla skulle sitta så nära ringen som möjligt. Det var tom en som satt sig mitt i gången som dom som kommit dit tidigare hade lämnat. Det var ju en liten gång för att man skulle kunna komma fram till ringen. Så där var det några som tyckte att det var bra och sitta. För övrigt gick inte utställningen så bra. Jeri föll inte riktigt i domarens smak. Han fick inget HP.  Kritiken tror jag blev så här, lite svårt att läsa vad dom skriver som vanligt.

 

"Lovande storlek. Bra proportion, huvud av god längd. Lite brett ansatta öron med bra tippar. Lite kort hals beroede på framskjuten skuldra. Passande benstomme. xxxxxx  bröstkorg av god längd. Sluttande kors, lågt ansatt svans. Rör sig med korta steg. Behöver bli stabilare i front, mellanhand och tassar. Lovande päls."

 

xxxxxx står för nåt ord som jag inte kunde tyda   . Man skulle kunna tro att ringsekreterarna är läkare hela bunten   . 

 

Ja, det var väl i det stora hela vad vi sysslat med dom föregående helgerna. Och helgerna framöver kommer nästan se likadana ut. Nästa helg så har vi vår sista officiella agilitytävling på länge, Lizzie och jag. Det blir 2-dagars i Norberg. Agility ena dagen och hoppklass den andra. Sen helgen efter skall jag på en rallylydnadskonferens och på söndag skall Jeri och jag till uppfödaren på spårkurs. Helgen efter det så är det dags för första Vintercupen. Skall bli jättekul. På söndagen skall Jeri och jag troligen till uppfödaren på kurs igen. Helgen efter det skall Lizzie och jag tävla rallylydnad i Rättvik. Helgen efter det så är det Vintercup igen. Sen är det rallylydnad helgen efter den. Ena dagen skall jag döma, och den andra skall vi tävla. Sen blir det agilitykurs också före jul. Upptäckte precis att varenda helg före jul är bokad redan :o . Jaja, det är som vanligt då.

 

Lägenheten i Söderbärke är nu alla fall tom och städad. Det är bara här det är jobb. Idag har jag tömt flera lådor. Vardagsrummet börjar se riktigt hyfsad ut. Det är bara gillestugan och ena sovrummet här uppe som är riktigt rörigt. Ja, det blir väl bra det till jul. Kommer troligen inte att få förlängt på stålrör heller efter den här månaden, så då har jag tid och ställa allt till rätta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards