Colliekompisarna

Alla inlägg under maj 2014

Av Marru - 17 maj 2014 22:55

Man skulle kunna tro att jag glömt bort bloggen helt. Men nej, jag har helt enkelt inte haft tid. Känns som om det inte är jag som bestämmer över mitt liv längre. Men det kommer det att bli ändring på. 

 

1 maj så var Lizzie och jag på en inofficiell agilitytävling. Det var en minnestävling till förmånn för cancerfonden. Det var en trevlig liten tävling. Första gången Lizzie och jag fick prova på en tunnelklass. Den var kul, fast först trodde jag att jag aldrig kommer att komma ihåg banan. Det låg ju 7 tunnlar ute, och det var 20 passager. Så det var lite snurrande där mellan tunnlarna. Men det gick ganska bra. Vi tog oss runt i tunnelklassen, och agilityklassen. Hoppklassen diskade vi oss. Sen var det lugnt i ett par dagar. Lördagen så var vi till Åsby trädgård i Hallstahammar. Tänkte göra en trevlig utflykt, men det blev inte riktigt så. Det var nån familjedag på området och det var människor precis överallt. Hittade knappt en parkeringsplats. Vi hade ju mamma med oss så ville inte ställa bilen för långt bort. Vi fick visst med oss ett visst antal buskar och blommor hem. 

 

 På söndagen var jag till Fagersta BK och examinera en rallylydnadsdomare. Det gick bra, och vi har fått en ny trevlig domare. Vad jag tycker om Fagersta BK däremot skall jag inte skriva om här. Men kan ju skriva så pass mycket att jag ångrar inte en sekund att jag bytte till kennelklubben istället   . 

 

Fick fundera länge och väl för att komma på vad jag gjorde förra helgen   . Men så kom jag på att jag hade ju tagit ledigt från jobbet på fredagen. Vi hade ju hand om landslagsuttagningen i agility här i Smebacken. Det blev 3 intensiva dagar. Äntligen så hade vi en tävling nära oss. Jag hade först tänkt cykla till hallen. Men det gick ju inte. Fick ju koka pasta varje morgon och ha med mig. Det hade inte gått så bra med cykel. Men på lördag kväll så tog jag en längre kvällspromenad med hundarna, och gick förbi vid hallen för att se vad som händer där. Men där var det lugnt. 

 

Den här helgen så är Jeri och jag på spårkurs. Jeri är en av orsakerna till varför jag skall ta tillbaka mitt liv. Måste börja ägna mera tid åt han. Skall försöka få till korta hårda spår, alla fall en gång i veckan. Helst 2. Vi får väl se hur det går med den saken. Men nu har vi alla fall verktygen till det. Annars så har Jeri och jag börjat på agilitykurs. Jag ser många stora framsteg med han. Förut när jag kopplade loss han så började han rejsa runt och springa fram till alla hundar och börja busa. Men nu så följer han faktiskt med mig dit jag vill. I torsdags så hade han sån drag på hindrena att jag knappt han med han. Verkar lovande. Får hoppas att det håller i sig. 

 

Imorgon är det dags för spårkurs igen.

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards