Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Tränat idag!

Av Marru - 19 augusti 2014 23:31

Var på nybörjarträningen idag med Jeri. Vi har ju det på tisdagar, fast förra veckan var jag med på onsdagsträningen. Vi har lite problem med att han vi springa till andra hela tiden. Men det verkar bli bättre och bättre.  Vi tränade lite skick på hinder och annat. Sen tog vi en fikapaus. Efter fikat så gick jag ner igen med Jeri. Fick ett infall att prova slalomet med han. Vi har ju bara kört på 4 pinnar här hemma än så länge. Sist när jag kört ett helt slalom med han var på kursen vi gick i början av sommaren. Då hade vi bågar också. Men nu hade vi inga bågar ute. Men jag tänkte jag provar och ser hur långt vi kommer. Och han  tog hela slalomet   . Och han gjorde det en gång till   . Det ser verkligen lovande ut inför framtiden. Visserligen så gick jag bredvid han hela tiden och sa "slalom, slalom, slalom". Men jag behövde inte visa åt med handen. Det räckte med att jag bara sa slalom.

 
 
Ingen bild

Helen

20 augusti 2014 07:44

Trodde det skulle ta en vansinnigt lång tid innan jag skulle kunna ha Ceres lös på plan ihop med andra hundar eller människor, han drog till allt han såg fram till han var ungefär 14-15 månader, sen var det som om han mognade väldigt snabbt under en månads tid.
Nu fixar en ju till och med tävling utan att bry sig nämnvärt om domare och tävlingsledare.
Vill man komma nån vart så måste man ju träna, jag tycker ändå att jag tränar lite för lite. Skulle vilja ta rätt på de där korta stunderna man har på dagarna. 5 minuter 5 gånger om dagen skulle ju vara alldeles underbart att få till.
Men just nu ha vi lydnadsträningsuppehåll till efter tävlingen i morgon kväll.
Sen blir det väl inte så mycket träning under helgen heller eftersom Patrik och jag ska iväg med husvagnen och hitta på nåt. Hundarna ska förstås
med, så lite träning kanske det blir medan Patrik hittar på nåt annat. Det är nackdelen med en man som inte har nåt som helt intresse av hundträning.
Skulle vara så kul att träffa er igen, det var jättelänge sen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards