Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 24 november 2014

Dagen efter!

Av Marru - 24 november 2014 23:59

Igår var Lizzie och jag på agilitytävling i Kungsör. Jag har ju varit där i hallen och både tävlat och dömt rallylydnad. Men första gången som vi tävlade i agility där. Var tvungen upp före tuppen nästan, eller inte nästan. Utan vi var uppe före tuppen   . Ibland funderar man ju på hur det står till där uppe i hjärnkontoret. Men eftersom det får bara plats med en bana, och många anmälda så var dom ju tvungna och starta tidigt. På sätt och vis var det skönt också. Vi fick köra alla våra lopp efter varandra, så vi var klara redan före kl 11. Hur ofta händer det på en agilitytävling   . Ja, vi brukar ju också göra så på våra tävlingar, att large för köra klart sitt innan dom små hundarna kommer. Pga dåligt med parkering. 

 

Hallen för övrigt då. Visst är det trevligt med läktarna, där man kan sitta och ha översikt över hela planen. Skönt med nära till toaletterna också. Fast där tog väl det positiva slut. Golvet var hårt. Det kan ju inte vara bra för hundarna och springa på detta underlag. Nu var det ju bara en engångs företeelse för våran den. Men dom som tränar där för jämnan. Sen har vi värmen. Det var i varmaste laget i hallen. Svetten bara rann av mig efter första loppet. Ändå så hade jag bara t-shirt och jeans på mig. Undrar hur mina klubbkompisar kände sig som hade dragit på lite extra kläder, underställ mm. Frågan är ju hur bra är det för hundarna. Först springa i en varm hall. Sen gå ut och rasta i kylan, för att gå in och springa i den varma hallen igen. Eftersom vi inte skulle vara där så länge så tog jag beslutet att Lizzie får hålla sig under hela tävlingen. Hon pinkar ju inte så ofta annars heller. 

 

Första agilityloppet med Lizzie gick långsamt. Vi fick en första vägran vid slalomet. Istället för att gå in i slalomet så sprang hon fram till nummerskylten och började nosa på den. Sen fick vi en vägran vid gungan. Jag trodde att hon skulle ta den, men hon sprang förbi vid sidan av. Så vi kom på 10:e plats i det loppet, med 2 vägran och tidsfel. Andra agilityloppet diskade vi oss. Det var ju en böjd tunnel under A-hindret. Den låg där i båda loppen. Fast på den första banan så sprang man ju över A-hindret och tunnelingångarna var åt andra hållet. I båda loppen så tog man A-hindret 2 ggr. I andra loppet så skulle man på A-hindret från samma håll som tunnelingångarna var på. Den första vändan på A-hindret gick bra, och vi fortsatte. Kanske vart jag lite för säker då och visade dåligt. För istället för A-hindret så sprang hon in i tunneln. Ja, det var man ju vad det blir av det. Disk!!!!

 

Sen var det dags för hopploppet. Där gick hon sakta och säkert. Lite väl sakta. Vi fick över 15 sekunder tidsfel och kom på 19:e plats. Jag tror hon hade kanske kunnat springa lite snabbare om det inte varit så varmt, och golvet inte varit så hårt. Tveksam till om jag vill tävla agility där nå mer igen. Föredrar faktiskt vår hall, trots att den inte har dessa fina bekvämligheter. Som toaletten i närheten. Huvudsaken är att vi har tillgång till toa under tävlingsdagarna, trots att det är en bit att gå. 

 

Längtar till nästa Vintercup. Hoppas Jeri är mer villig att springa med mig på banan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards