Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 25 januari 2015

Från den ena träningen till den andra!

Av Marru - 25 januari 2015 23:29

Idag hade jag lagt in en extra agilityträning på klubben. Vi kan göra det dom helger när det inte är nån tävling, lägga in en extra träning och ta ansvaret för träningen. Tex hurdan träning vi vill ha,  bana eller kombinationer. Jag ville träna  med Jeri på en lätt klass 1 bana. Vi kör ju så mycket klass 2 banor redan som det är. Men eftersom vi snart skall ut och tävla så ville jag ju se hur han går på en klass 1 bana. Vi hittade en bana som man kunde på flera sätt, och som hade en balans. Eftersom balansen redan stod nästan på rätt plats. Behövde bara dra ut den från väggen lite, så tog vi en sån. Första vändan jag körde man han var bara så wow. Han hade bra fart. Vi fixade ett blindbyte mellan hinder 3 och 4. Sen fixade han slalomingången och på höger sida. Jag tycker han är så otroligt duktig i slalomet. Sen var det bara och springa på. Var lite orolig för balansen eftersom vi fick problem med den efter jul. Men nu sprang han bara rätt över, precis som förut. Enda missen vi hade på den banan var att han missade och hoppa över hinder 13. Men man kan ju inte kräva allt. Körde en till vända med han direkt efter eftersom jag hade Lizzie och ville inte springa fram och tillbaka med dom. Han gick långsammare denna gång och vi missade hinder 13 den här gången också. Sen var jag och hämtade Lizzie, och trodde jag skulle hinna hämta andan. Men icke. Visst var det bra när vi var så några, men vi var nog lite för några och tränade. För jag fick springa med Lizzie nästan direkt. Lizzie hade ganska bra fart, men jag fick ju jaga på henne. 

 

 

Efter denna bana så flyttade vi bara om nummerskyltarna. Jeri gick säkert på denna också. Men vi körde den bara en gång. Sen en gång med Lizzie. Jag kände att Jeri inte skulle orka med så mycket mer, och inte jag heller om jag skall vara ärlig. 

 

Kom på när jag var på väg till Norberg, att det var ju söndag idag. Och på söndagar brukar vi ha spelträning med damgänget. Så det blev bara en mellanlandning hemma via pizzerian. Hade jag vetat vad jag åker på att äta för allt i Borlänge. Det var både varma mackor och tårta. Det var väl inte riktigt det jag hade planerat och äta ikväll   .  Men mackorna var goda, och tårtan ännu godare. 

 

Förra helgen var vi på en födelsedagsfest, och vi spelade där. Efter att kollat med dom andra i gruppen att det var ok, så la jag upp en av filmerna där vi spelar på FB. Kan lägga upp den här också.

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards