Colliekompisarna

Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Marru - 2 februari 2015 21:32

Inne i februari redan, och snön den bara vräker ner. Verkar som om det aldrig tar slut på eländet. Fast jag har varit på en vädersida och tittat, och dom lovar att det skall snöa imorgon också. Men sen skall det bli soligt och fint i flera dagar. Jaja, vi får väl se hur det blir med den saken. 

 

 

 

Igår hade jag några av mina spelkompisar här hos oss och spelade. Det är så kul och spela med andra. Vi har en spelning den 1 mars. Men den kan inte jag vara med på för vi har ju rallylydnadstävling och jag skall döma på den. 

 

Jag var till affären på lördagen när jag var på väg hem från rallylydnadstävlingen. Då köpte jag en bukett med tulpaner. Tyvärr så har vasen jag brukar använda försvunnit, så jag har tagit en gammal mjölkkanna till det. Den är lite sönder. Mormor lär visst ha kastat den, men morbror som är den stora samlaren, hade tagit reda på den. Morbror har väldigt svårt att kasta bort nånting överhuvudtaget. Fick en chock när vi var till han förra sommaren. Jösses, vad mycket tidningar. Ändå så lär han visst ha kastat en massa. Mina spelkompisar kom också med tulpaner igår. Så då hade jag 2 buketter och ingen riktig vas. Men så kom jag ihåg vasen vi fick när vi gifte oss. Det är ju en riktigt dyr tulpanvas. Men jag har aldrig haft några tulpaner i den för den är så stor, och det ser ynkligt ut med en liten buket tulpaner i den. Men nu hade jag ju två   .

 

 

 

På kvällen när dom hade åkt hem kände jag att jag hade ont i en tå på högra foten. Det kändes precis som om jag hade slagit den i nåt. Men jag kommer inte ihåg att jag gjort det. Sen upptäckte jag precis innan jag skulle gå och lägga mig att den var dessutom svullen också, och kunde knappt böja på den. Hade ont fortfarande när jag vaknade. Men nu verkar det vara borta. 

 

På förmiddagen idag skickade jag en jobbansökan. Sen på eftermiddagen när jag lagade mat, så ringde dom därifrån. De ville att jag skulle komma på en anställningsintervju   . Där gick det undan. Så på onsdag skall jag till Borlänge på det. 

 

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards