Colliekompisarna

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Marru - 5 februari 2015 23:45

Ja, den lovade solen såg man ju inte mycket av idag. Det har varit mulet hela dagen, kanske nån lite spricka i molntäcket på eftermiddagen. Vi får hoppas på att det blir sol imorgon då. 

 

Ikväll har vi varit till Norberg och tränat rallylydnad som vanligt. Ingen platsliggning idag, kom ju dit så sent. Gjorde en kort nybörjarbana. Sen tog jag in Lizzie först och tränade lite med henne. Upptäckte att hon har börjat backa snett på höger sida. Så vi tränade lite bredvid väggen. Sen testade vi sändande till kon. Där har hon problem och stå stilla tills jag kommer fram till henne. Likadant frontmomentet med backa. Efter att hon har backat klart, så skall hon ju stå stilla och vänta att jag kommer upp till henne. Men hon har svårt med det också. Vill ju gärna komma och möta upp mig. Sen tränade vi helt om sidbyten. I normal tempo och med språng, framför skyltar. När vi tävlar så har hon en tendens ibland att runda hållarna. 

 

Sen tog jag in Jeri. Först så gick vi lite för att han skulle få kontakten med mig. Sen gick vi den där kortbanan en gång. Efter det så gick vi åt sidan, och tränade lite följsamhet. På söndag skall vi till Sala och träna rallylydnad tillsammans med uppfödaren och några av hennes valpköpare. Skall bli kul och komma ut nån annanstans och träna som omväxling. Vi behöver ju mer miljöträning. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards