Colliekompisarna

Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Marru - 8 februari 2015 23:30

Idag har  verkligen varit en dag full av aktiviteter, igen. Upp tidigt på morgonen, fast först tänkte jag att det var makens väckarklocka som ringde. Men till slut så var jag ju tvungen och inse att det var min klocka som ringde. Målet var Sala och rallylydnad. Jeri behöver komma ut på andra ställen och träna lite om vi skall börja tävla. Rallylydnad är ju inte riktigt samma sak med som med agility. I agility går det ju så fort, så då hinner hunden förhoppningsvis titta så mycket runt omkring. Om man inte heter Jeri då, för han verkar hinna titta på både det ena och det andra. Än så länge alla fall. Men rallylydnaden går så långsamt att där hinner man med mycket. 

 

Vi var till ett trävarulager, med massor av staplar med brädor överallt. Vilket perfekt ställe och miljöträna på. Idag tänkte jag eftersom det var många som inte visste vad rallylydnad var för nåt, att vi går igenom skyltarna i nybörjarklass. Visst vart det jobbigt för en del hundar, som Jeri tex som blev lite trött. Men huvudsaken är ju att dom tvåbenta lär sig hur man utför det. Sen kan man träna och finslipa hemma. Så vi skall träffas en gång till nästa månad, då blir det en bana plus att jag berättar hur det går till när man anmäler sig till en tävling, vad som händer när man kommer dit, på själva tävlingen och efter att man gått sin bana. Hoppas att jag får se många Gatefields collie ute på banorna i sommar. 

 

     

 

Sen var det hem ett par timmar, och efter det var det dags och åka till Borlänge. Spelträning med durspelsgänget. Vi har en spelning den 1 mars, men den kan jag tyvärr inte vara med på. Vet inte heller om jag vill vara där heller. Misstänker att mitt ex kommer också vara där, och han är absolut den sista personen jag vill träffa nånsin. Blir bara på dåligt humör, bara jag tänker på den skiten som jag slösade 4 år på. Men tack och lov så blev det inte fler. Ja, vi har ju en rallylydnadstävling den 1 mars. Hade ju hoppats att det inte skulle bli så många anmälningar. Men som vanligt så bara väller det in anmälningar just innan tävlingen skall stängas ner. 56 var det när jag klev upp, och nu innan den stängdes för anmälan så blev det 68 st igen. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards