Colliekompisarna

Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Marru - 18 februari 2015 23:06

Ikväll så har vi varit på agilityträning igen. Det var ju från början tänkt att vi skulle träna på onsdag. Den igår blev lite extra träning pga att jag var till fotvårdaren. Det blev mycket bättre träning idag än igår. Det fanns 2 kombinationer, som vi numrerade om mellan vändorna. På den ena var dom större hundarna och på den andra dom små. Första vändan körde jag med Lizzie. Med henne körde jag som den var numrerad. Det var lite tajt mellan 2 tunnlar i den. 2 tunnlar som låg alldeles inpå varandra. När dom kom ut ur den ena så var det bara och dyka in i nästa. Första gången gick ok, men andra gången hade hon mycket mer fart. Hade hon den farten på tävling skulle jag bli nöjd. Tror vi skulle fixa tiderna med den farten. Vet inte vad jag skall hitta på för att hon skall ha den farten på tävling, som hon ibland hittar på träningen. Med Jeri körde jag inte hela den kombinationen. Kände att det skulle bli för komplicerat för han. Vill ju inte förlora farten på han med att köra för krångliga kombinationer. Men lite utmaning hade vi trots allt, med 2 st tunnelingångar alldeles bredvid varandra. Men dom fixade vi bra. Sen vart det omnumrering, och då vart det lite annat. Då blev tunnelingångarna lite svårare. Det krävdes ju lite mer jobb med att få in han i rätt tunnelingång. Sen bytte jag till Lizzie. Första vändan så gick det väldigt långsamt. Men sen tänkte jag att nu måste jag jaga på henne. Hon hade bra fart i början och i slutet. I mitten var det lite krångligare, och då tappade hon mycket fart. Efter det blev den en fikapaus, och så bytte vi sida. Den kombinationen bestod bara av 4 hopphinder och en tunnel. Den banan vi körde på där hade 2 hopp efter varandra, sen skulle man ta tunnelingången som inte var rakt på efter hopphindren. Så det var en utmaning att få in damen i rätt ingång. Men det gick ju till slut. Så var jag och hämtade in Jeri en vända till. Han har haft bra fart hela dagen idag. Igår tyckte jag han verkade lite slö. Men där fick man verkligen jobba att få han in i rätt ingång. Jag fick ställa mig och skrika på han för att han skulle hejda sig innan han dök in i fel. Men är man tillräckligt envis så går väl det också. Vad jag ser fram emot att få börja tävla på riktigt på officiella tävlingar med han. Vi har ju varit med på en officiell, men där blev det ju inte så mycket som hände. Han sprang ju mest bara omkring och lattja. Det är ju först på dom 2 sista Vintercupen som han har börjat springa mer med mig på banan. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards