Colliekompisarna

Alla inlägg den 19 februari 2015

Av Marru - 19 februari 2015 23:45

Ikväll var vi till Norberg och träna igen. Fast ikväll blev det rallylydnad. Vi skulle ha årsmöte efter träningen, så därför skulle träningen sluta lite tidigare idag. Men så tänkte jag att skall man göra kortbanor, och så blir det lite babbel, då hinner timmen gå fort. Så då åkte jag en halvtimme tidigare. Det kom några andra också och träna lite tidigare. Till slut så vart vi ganska många i hallen. Det blev  2 nybörjarbanor och en avancerad bana. Jobbade med Lizzie på höger sida. Först och främst att hon skulle vara tyst. Måste få slut på hennes ylande. Fast till slut så var hon ganska tyst på den avancerade banan. Det var ju bara en kortbana med svängar. Sen jobbade jag med henne lite vid sidan av. Jag måste träna mycket svängar med henne på höger sida. Tänk om man fick henne lika säker på höger sida som på vänster. Ok hon fixar väl höger sida ganska skapligt. 

 

Jeri är ganska rolig när man kommer in i hallen. Han går in med huvudet högt, tittar åt vänster tittar åt höger. Precis som om han ville kolla " ser ni nu, nu är jag här, kungen är här"   . En gång så åkte jag ju till hallen tidigare för jag ville prova på en idé jag hade till en rallylydnadsbana. Sen fick jag lite tid över innan dom andra kom, så jag tog in Jeri. Han knallar in som vanligt, tittar åt vänster och åt höger, och tittar igen, och begriper ingenting   . Vart är alla tänker han ?????

 

Man får ju jobba ganska mycket med han för att få upp koncentrationen. Idag var det då lite värre när vi var fler än vanligt där. Men det är bara bra. För vi är ju knappast ensamma när vi kommer ut på en rallylydnadstävling. Ju mer rörelse och liv det är när vi tränar, desto bättre är det ju för oss sen när vi skall tävla. Jag tycker det verkar som om han kan momenten. Det är ju bara koncentrationen vi behöver få till. Att inte hela tiden behöva spana på det som händer runt omkring. 

 

Efter träningen så hade vi då årsmöte. Då åkte vi till orienteringsklubbens stuga. Vi brukar låna den om ni har nån kurs och behöver äta under dagen. Eller när vi har tävlingar så lånar vi toaletterna där. Som vanligt när vi har nåt möte så tar det inte så lång tid. Brukar vara fikat som tar längre tid. Idag hade vi smörgåstårta. Smarrigt värre var det. Bara man tog bort fiskbetet ovanpå, alltså räkorna   .

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards