Colliekompisarna

Alla inlägg den 21 februari 2015

Av Marru - 21 februari 2015 22:34

Idag har vi haft klass 2 tävling på klubben. Kan ju bara bli imponerad hur bra det flyter på hos oss när vi har tävling. Det rullar på hela tiden. Vi hade 4 lopp idag, 2 agility och 2 hopp. Sammanlagt ca 280 starter. Sammanlagt blev det 12 banvandringar, 4 banbyggen, och allt detta tog bara 7 timmar. När sista ekipaget var i mål i en klass, så blev det prisutdelning direkt och banvandring för nästa klass under tiden. Nånting som också är bra hos oss är att funktionärerna får äta. I normala fall så har vi bara vanliga mackor, varma mackor och fikabröd. Men idag hade vi lasagne och den var underbart god. Det är många klubbar som delar ut matkuponger till sina funktionärer. Halva dagen så får man en fikakupong. Hela dagen så får man mat. För övrigt så har vi ju jättebra priser på vårat fika på tävlingarna. 5 kr för kaffe, 5 kr för fikabröd och det finns flera sorter och välja på. En smörgås 10 kr, och lika för en varm macka. Det är många som tycker att fikat är för billigt, men det går ju runt. Men själva tävlingen då för Lizzie och mig.

 

Första loppet var ett agilitylopp, och jag tyckte faktiskt att det gick ganska bra. Hon gick fortare i slalom än vad hon brukar normalt göra på tävling. Hon blev inte stående så länge på gungan heller. Men så litade jag lite för mycket på henne. Jag skulle visat henne på hopphindret före balansen. Men jag litade ju på att den där tar hon ju hur lätt som helst, och så springer hon förbi den. Jaja, det blir som det blir. Det var bara ju bara balansen och ett hopp kvar. 

 

Nästa lopp var ju också ett agilitylopp och den började med hoppet och balansen. När hon är på väg upp på balansen så hade jag ju kommit en bit på väg redan, och ser att hon hoppar av balansen   . Men vad nu då??? Så jag gick tillbaka och tog upp henne på balansen, men hon var väldigt tveksam. Vet inte om hon trodde att det var gungan hon var på. Men sen gick det ju ganska skapligt alla fall, men långsamt. Så vi kom på 14:e plats med 5 hinderfel och tidsfel. 

 

Sen gick vi över på hoppklass. Vi tog ju oss fram som vanligt. Sen på slutet, så skulle hon i en tunnel men var på väg på sista hoppet. Jag stannar vid tunneln och skriker för full hals "här" . Hon stannar till och springer till mig. Bakom tunneln står en klubbkompis som är tidtagare, och jag ser henne ruska på huvudet och mumla "nejnejnej" . Vadå nej tänkte jag, hon skall ju in dit. Jaja, jag kör som jag tänkte. Men då hade hon klubbkompisen trott att vi var på väg fel. Hon hade missat att det var just där på slutet vi var. Vi kom på 14:e plats i det loppet också, men med 0 hinderfel men med tidsfel. 

 

Fjärde loppet så fanns det ett ställe mitt på banan, där det var 2 hopphinder som man skulle ta i en cirkel. Jag vet sen tidigare att just den kombinationen så blir Lizzie ännu långsammare på, och jag fundera hela tiden hur jag skulle göra för att hon inte skulle tappa mer fart. Hmmmmmm....löste det väldigt bra tydligen. Genom att skippa den biten helt   . Fast jag trodde själv att vi tog den. Jaja, så ka det bli.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards