Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 februari 2015

Av Marru - 26 februari 2015 23:30

Man skall väl inte tro att allt flyter på som vanligt här. Eller kanske det är det det gör, flyter på som vanligt. Strax före jul så fick vi en liten överraskning. Det kom ett inkassobrev på teleräkningen   . Mysko, vi lägger ju alla räkningar vartefter de kommer i en låda, och betalar sen när det är dags. Fast den där summan verkar ju väldigt obekant. Men så tänkte vi att brevet från Telia hade kommit bort på posten. Men det borde ju alla fall komma en påminnelse innan det skickas vidare. Det hade ju knappt gått 3 veckoer sen räkningen skulle betalas enligt uppgiften på den här nya fakturan. Men vi har väl missat tänkte vi, och betalade och tänkte inte mer på det.

 

Nästa månad så kommer det en teleräkningen igen, som har gått till inkasso   . Då började vi fundera lite. Men återigen så betalade vi, och tänkte bara att, ok vi har väl missat. Men när nu samma sak upprepade sig igen, idag. Nä, nu har det gått för långt. Tack och lov så var det make som hämtade posten och han var hemma. Hade jag varit ensam hemma, så kan jag lova att mitt samtal till berörda parter hade inte varit snällt. När jag kom hem från hundpromenaden, så hörde jag maken prata med nån om nån räkning. Så jag gick till köket och tittade över axeln. Jaha, har det kommit en sån igen. Efter att maken pratat en stund, så kom det fram att den räkningen som skulle ha kommit hit, har gått med den gamla adressen. Hmmmm....väldigt mysko. Vi har bott här i 1½ år, och räkningen har kommit hit fram till december förra året. Min mobilräkning kommer ju rätt, så varför skulle den andra inte göra det. Sen pratade han om påminnelsen att det inte ens kommer nån sån, utan allt går till inkasso. Fast vad hade det spelat nån roll om dom skickat en påminnelse för den hade alla fall gått till fel adress. Sen sa han att hon på det här inkassoföretaget påstod att dom redan fått in nästa   . Att nästa räkningen skulle redan ha kommit in, fast den skulle betalas denna vecka. Dom kom fram till att nu var det nåt som inte stämde i det här. Hon från det här inkassoföretaget skulle ringa till Telia, och maken gjorde det också. 

 

Han funderade över varför räkningen helt plötsligt går fel, fast vi bott här så länge. Varför dom är så snabba på att skicka ärendet vidare, och inte skickar en påminnelse. Efter diverse diskuterande fram och tillbaka så kom dom ju fram till att felet inte låg här   . Den räkningen som kom idag, skulle vi strunta i. Hmmmm.....undrar förresten om man vågar göra det, kanske det kommer en ny från det här inkassobolaget   . Maken undrade ju varför vi skulle behöva stå och betala en massa extra avgifter när inte ens felet ligger hos oss. Så vi blev kompenserade med att vi inte behöver betala den som kom idag. Gissa om det kokade i huvudet idag. Jag var nästan beredd att skippa Finlands tv, och säga upp allt hos Telia. Men skönt att det rättade till sig, får jag hoppas. Det får vi ju se i slutet av nästa månad. 

 

På eftermiddagen skulle jag klippa mig, sen direkt därifrån så åkte jag till Norberg och tränade lite rallylydnad med Lizzie och Jeri. Vi gjorde en avancerad klass bana. Det är ju många som skall tävla på söndag, så dom behövde träna. Första vändan med Lizzie så var hon väldigt sölig, och jösses vad hon pratade. Tror hon ylade hela slalomet igenom. Tänkte att hon alla fall skulle vara tyst där. Efter att dom andra gått, så gick jag en vända till med henne. Provade med att öka tempo lite, trots att det inte hjälpte mycket förra gången. Hon var med bättre, och hon lät inte alls lika mycket. Jag håller ju på och nöter med henne, att hon skall lära sig skillnad på kommandot "fot" och "sidan". För nu verkar hon ha tappat bort fot helt. Jag gick en vända med Jeri också. Men vi anpassade banan lite till oss. Men ett moment så jobbade jag lite extra med, som inte var ett nybörjarmoment. Frestelsen, det körde jag med godis och försökte hålla kontakten med han. Det gick ganska bra. Han försökte snegla lite åt dom, frestelserna. Men det gick ganska bra. Jag tänker fortsätta och träna rallylydandsmoment med han på andra ställen, där det är liv och rörelse. Så jag får bort den där nyfikenheten på allt runt omkring.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards