Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 18 mars 2015

Tränat idag!

Av Marru - 18 mars 2015 23:19

Ikväll så åkte vi på agilityträning. Vi gjorde 2 kombinationer. Delader oss i large och medium. Det är så skönt när man slipper hålla på och höja och sänka. Den ena banan vi gjorde vart lite svår. Eller egentligen så var den väl inte det från början. Men så la vi till lite extra siffror på den och genast vart den svårare. Så med Jeri tog vi banan som den var tänkt egentligen. Sen tog jag in Lizzie, och med henne tänkte jag köra hela. Men det blev lite knasig vinkel efter slalomet till ett hopphinder, och sen vidare till nästa. Det gick inte alls. Hur skall jag få henne vidare efter slalomet. Sen fick jag ju lite hjälp med det, och jag förstod hur jag skulle göra. Men Lizzie ville inte riktigt hänga. När jag skulle få henne på rätt sida om hopphindret efter slalomet, så följde hon med mig. Men precis när jag tänkte skicka över henne, då sprang hon över till andra sidan och hoppa från fel håll. 

 

Den andra kombinationen bestod bara av hopphinder. Där var det mer handling. Jag började med Lizzie där, och hon hoppade 2 två första hindrena rätt. Men det tredje så var hon på fel sida. Hela tiden. Till sist fick jag prova med att göra ett blindbyte, så att jag var på andra sidan av andra och tredje hopphindret. Då fick jag henne att hoppa över från rätt sida. Hade det varit en tävling, och jag kört som jag gjorde först, så hade vi ju helt klart diskat oss. 

 

Sen hämtade jag in Jeri en gång till. Körde den andra kombinationen med han. Tror vi fick till nåt som blev ganska nära ett bakombyte. Denna var lite knepig också. Men passade Jeri bättre än den andra. Efter det så övade vi lite rallylydnad, utan koppel. Han börjar bli riktigt bra på det. Sen är det en annan sak hur han fixar en bana med störning utan belöning. 

 

Tog in Lizzie en vända till. Körde båda banorna med henne. Tränade lite rallylydnad med henne också. Hon börjar få bra svängar på höger sida. Men det är så tråkigt att hon måste låta hela tiden   . Det är snack hela tiden ibland, och ibland kan hon var tyst en lång stund.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards