Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 28 maj 2015

Agilitytävling!

Av Marru - 28 maj 2015 23:08

Idag har Jeri och jag varit på en liten inofficiell agilitytävling. Det var en tävling som dom behövde för att få en till tävlingsledare. Det var en tävling som passade oss perfekt. Synd bara att vädret inte var bättre. Tävlingen började med ett agilitylopp. Det började med mycket nosande i början. Men sen fick jag han med mig. Jag fick han följa med mig ganska bra ett tag. Han tog bla A-hindret utan problem. Det var inte förrän han skulle upp på balansen som han ville protestera lite. Han gick upp en bit, stannade och hoppa ner. Jag gick tillbaka till början, och han kom tillbaka relativt lätt. Tidigare så har han ju dragit så långt han kunnat. Så gick han upp på balansen igen, lite längre denna gång och hoppade av. Då gick jag fram till han och tog tag i pälsen och följde han en bit upp. Släppte och sen sprang han över resten. Det är lika bra och ta tag i det på en gång så det inte blir likadant som med Lizzie och gungan. Fast gungan hann vi aldrig fram till idag, för jag kände att nu räcker det för han. Så jag tog fram leksaken och vi lekte oss ut från banan tillsammans. 

 

Nästa lopp var då ett hopplopp. Han satt igen vid starten och började nosa. Men jag gjorde lite fel vid starten, För helt plötsligt så kom han och jag hann inte riktigt med där, så han gjorde ett litet ärevarv runt banan för att sen hoppa över hoppet från fel håll, och tog även tunneln från fel håll. Men sen så var han med mig resten av banan och vi kunde känna oss nöjda i mål. 

 

Tredje loppet var ett andra chansen lopp. Tänk att få köra samma bana en gång till och rätta till sina fel. Så den här gången gjorde jag lite annorlunda i starten. Han satt igen och ville nosa. Men den här gången sa jag ifrån på skarpen, att det där låter du bli. Den här gången så var han med mig hela banan. Men alldeles innan mål så fick jag lite för bråttom och han sprang förbi näst sista hopphindret. Så han fick en vägran där. Men är nöjd med att han följde med mig 2 lopp.

 

Imorgon så tar vi bilen och kör ner till Skåne, och collie-SM. Jag funderar på att inte ta med mig nån dator denna gången. Vi får väl se imorgon bitti hur det går   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards