Colliekompisarna

Alla inlägg under oktober 2015

Av Marru - 27 oktober 2015 23:27

Dagarna bara rusar framåt här, så man hinner knappt med själv. Det har ju inte hänt så hemskt mycket sen jag skrev sist. Förra helgen så var jag först till Bro-Håbo och dömde rallylydnad, nybörjarklass. Det var 2 collie med som också kommer från Gatefield. Jätteduktiga var dom. Sen på söndag hade vi agilitytävling i Norberg, klass 2. Så Felix fick springa 3 lopp med Lizzie och jag sprang ett. 

 

Nu märks det att vintern är på väg. Det tycker jag är tråkigt. Före vintertiden så började det bli mörkt vid 19-tiden. Men när vi gick över till vintertid så är det helt plötsligt mörkt rean kl 17. Alltså man flyttade klockan bakåt en timme, men mörkret kommer 2 timmar tidigare   . Hur gick det till????

 

Så nu har vi börjat träna i Norberg, och jag längtar redan till våren, ljuset och värmen. Enda fördelen med att träna i Norberg är att man inte behöver oroa sig så mycket för om det regnar. Men åter till tävlingen. Det var dubbla hopplopp och dubbla agilitylopp. Första hopploppet så gick Lizzie ganska bra. Hon tittade till mig bara en gång, men tappade inte fart. Hon såg väl att jag stod på plats, och brydde sig inte mer om det. Men sen alldeles före mål så tog hon sista hoppet, och hon skulle in i en tunnel före det hoppet. Hon ansåg tydligen att det räckte för henne   . Tror inte Felix höll med henne där riktigt. Andra loppet blev lite segt. Då hann hon inte med att se att jag stod på plats. Så då började hon spana efter mig lite längre. Men trots det så kom dom på 11:e plats i det loppet. Första agilityloppet blev också disk. Men det var inget att sörja över, för dom flesta diskade sig i det loppet. Det var bara 4 som tog sig i mål. Ändå så såg banan inte svår ut. Sista agilityloppet sprang jag med henne, men det gick segt fast jag försökte jaga på henne. Men vi tog oss runt alla fall. 

 

Igår så var jag då på zumba för första gången. Det kändes inte så jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Vart ju svettig så klart, men inte så där orkeslös, att jag inte skulle ora köra genom programmet. Men det kändes i låren efteråt alla fall. Så helt bortkastat var det ju inte. Ikväll så har vi varit på agilityträning då. Banan från i söndags stod kvar. Så jag tränade lite slalomingångar med Jeri. Och att han skulle sitta kvar i starten. Lizzie sprang jag väl med lite allmänt. Sen tränade jag lite rallylydnad med båda också. Jeri har ju börjat krångla med att sitta framför. Så tränade det med han. Nu har jag anmält han till  en tävling i december. En inomhustävling. Vi får väl se hur det går. 

Av Marru - 10 oktober 2015 23:19

Oj, nu var det glest mellan inläggen här. Det har ju hänt en del sen sist. Fast nu har det gått så lång tid, så man kommer ju inte ihåg allt. Men här har alla fal tjejerna kommit igång med löp. Först ut var Farina, Clara följde direkt efter. Med Lizzie tog det lite tid, men hon är också på gång nu. Så förra helgen, då var Clara i höglöp, och då skulle jag ut och tävla rallylydnad med Jeri. 2 dubbla klasser i Falun. Ja, det gick ju lite si sådär. Men med tanke på hur det var hemma så blev det ganska bra trots allt. Första banan var han ju totalt okoncentrerad på. Gick och nosa hela mest hela tiden. Men vi fick ju trots allt det bästa resultatet nånsin. 59 poäng, och jag kände mig nöjd. Inför andra starten så höll jag på och greja med han, och han kändes skapligt med mig. Då kändes det som om att han kanske kunde fixa nästa bana. Men så fort vi kom innanför banden så började han ju nosa. Men trots allt så kändes det ju bitvis som om han gick ganska bra. Men han skällde en hel och det slutade att vi hade 43 poäng kvar på den banan. Men jag känner mig nöjd med tävlingen trots allt. Det går ju framåt alla fall.

 

Idag så har jag varit till Eskilstuna och dömt rallylydnad. Var till en ny klubb som jag inte varit till förut. Eskilstuna Hunddressyrklubb, en lokal kennelklubb. Dom hade väldigt gott om utrymme. De hade igång 6 rallylydnadsbanor igång samtidigt. Det var en stor tävling med ca 350 starter, och trots det så flöt allt på väldigt bra. 

 

Imorgon har jag absolut ingenting planerat. Så då skall jag gå en långpromenad, sen skall jag vara hemma och städa lite och njuta av tillvaron. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards