Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 11 januari 2016

Åter till vardagen!

Av Marru - 11 januari 2016 22:10

Då var det dags och börja jobba igen. Tanken på första arbetsdagen var inte så jobbig den brukar vara. Kan ju bero på att man varit ledig så länge, och man börjar längta efter en lön. Typiskt nog så kom den där eländiga snön i massor nu. Verkar inte som om det snöar just nu men det har lovats mer. Ja, vi är på väg mot rätt håll alla fall. I söndags så hade vi rallylydnaddstävling på klubben. Typiskt nog så vräkte ju snön ner då. Men trots vädret så kom det ganska många tävlande alla fall. Tror det var 6 strukna eller nåt sånt. Men alla var inte pga vädret, utan nån hade sjuk hund och nån var sjuk själv. Hade sån ångest innan jag fått till banorna. Var lite oroliga att dom inte skulle fungera när man väl skulle ställa upp dom i hallen. Men tipset som jag fick av en fd rallylydnadsdomare fungerar kanon. Det är bara ibland när det inte stämt riktigt. Men i helgen så vart båda banorna kanonbra. Jag hade gärna provat dom själv med Lizzie. Vi får nog bygga dom på nån träning och prova. Första banan var nog ganska utmanande. Men jag trodde att många skulle gå vilse bland konerna. Men det var bara ett par som var lite vilse. Men trots att dom inte gick vilse så var det bara en som fick över 90 poäng på första banan. På den andra blev poängen lite högre, och då blev jag ju genast lite orolig att jag gjort en för lätt bana. Men det var bara 5 av 19 startande som fixade över 90 poäng. 

 

Idag var jag till Ludvika och hämta mat till Jeri. Han har ju varit lite kräsen med maten förut. När jag varit och hämtat mat tidigare under helgerna så har dom inte haft det han ätit. Han äter ju Vom och Hundemat, orginal i korvar. Dom hade några påsar köttbullar med samma mat. Men det var dyrare än korvarna, och så upptäckte jag när jag kom hem med några påsar att dom tog mer plats i frysen. Sen nästa gång jag skulle hämta, så hade dom fortfarande inte fått det han brukar äta. Men så sa dom att dom hade korvar med lax i. Alltså samma mat han äter, men att dom lagt till lax också. Så jag tog några korvar av den istället. Vågade inte ta för många ifall han inte skulle äta det. Men det spelade ingen roll, då slank ner lika bra som det andra. Så idag så hämtade jag mer av det. Det är ju bra för pälsen också. Så det får bli det han äter i fortsättningen. Dom hade stängt i 3 veckor där dom tillverkar den maten. Den kommer från Norge, och de skulle få hit till torsdagen. Men nu löste det ju sig när dom hade av den andra hemma, och den duger åt herrn   . Imorgon är det dags för agilityträningen igen som vanligt. I helgen så har vi klass 1 tävlingar, och då skall vi köra 4 lopp. Vi skall använda det nya tävlingsprogrammet. Får väl se hur det fungerar. Men det känns lite enklare än SBK-tävling gjorde. Sen får vi väl se hur det är i praktiken. Vi provade ju lite under förra vintercupen. Men det gick inte fullt ut, eftersom vi inte kunde avsluta tävlingen för dom hade inte satt in några domare. Så det skall bli spännande och se hur man får till det. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards