Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 februari 2016

Agility igen!

Av Marru - 20 februari 2016 22:04

Den här helgen har vi agilitytävlingar klass 2. Alltså är det bara Lizzie som får tävla idag. Agilityklass denna dag, och imorgon är det hoppklasser. Meningen var att Felix skulle springa båda loppen med henne. Men sen blev han trött och ville att jag skulle ta det sista loppet. Fast imorgon får han springa båda med henne eftersom jag skall vara tävlingsledare, och får inte tävla. Men det gick inte så bra idag, varken för Felix eller mig. Ja, inte Lizzie heller för den delen   . 

 

När Felix skulle springa med henne i första loppet. Men hon ställde sig några gånger och spanade efter mig. Antagligen så beror det på att han inte varit med och tränat med henne i veckan. För hon har inte spanat efter mig på sista tiden när han sprungit med henne. Ja, sen blev han ju trött. Han gick andra banvandringen, men sen fick jag ta över. Banan var lätt. Men Lizzie ville inte rikigt. När hon skulle hoppa i början så stannade hon till och började titta på mig. Undrar om det har och göra med att jag inte sprungit med henne på länge. Så vi får väl se hur det blir imorgon.

 

Idag har det inte varit nåt roligt väder alls. När jag kom hem från tävlingen så höll jag inte på att ta mig upp för backen. Kom bara halvvägs uppför garageuppfarten. Sen gled jag bara ner. Tack och lov så satt sig inte bilen på tvären, för då hade jag kraschat med stolparna som pappa murat. Jag backade bakåt en bit, och försökte upp. Nä, stod bara still på stället. Backa lite till och försökte igen. Nej, inte nu heller. Backade ner till korsningen före oss. Nä, inte gick det och komma framåt nu heller. Så jag fick backa ända ner till korsningen före det. Först då kunde jag börja köra framåt. Det var knappt att jag kom upp då heller, men till slut så gick det. Det är första gången sen vi flyttade hit som det varit så besvärligt och ta sig upp. Kommer ihåg att det var besvärligt dom första vintrarna vi bodde här på 80-talet. Kommer ihåg att pappa sa en gång att han borde sätta ut en parkeringsautomat framför tomt   . Det var ofta en granne fick lämna sin bil framför oss, och gå uppför backen på vintern. Men nu har dom också lärt sig och ta uppför backen. Eller så har dom bättre bilar nuförtiden. Det skulle ju vara lättare för oss också och ta oss uppför backen, om vi inte behövt göra en 90º sväng mitt i backen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards