Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 maj 2016

Kennelläger 2016!

Av Marru - 9 maj 2016 23:34

I veckan som gått har jag och Jeri varit på kennelläger. Mycket aktiviteter som vanligt. Men jag var bara där 3 dagar i slutet av veckan. Uppfödaren hade tagit dit en tjej från Finland som har en tik efter en av uppfödarens hanar. Tjejen har också en cirkus i Finland. Dom är ute mycket på olika tillställningar och uppträder. Onsdag och torsdag så började hon med en uppvisning. Mer om henne och hennes hundar ser man här: Sepän lauma . Efter uppvisningen så började privatlektionerna. Alla som ville fick tips och hjälp av henne. Men hon kom lite av sig när det blev min tur. För jag sa ju direkt, att jag tänker inte stå och traggla engelska med henne. Det hade ju bara varit löjligt. 2 finskspråkiga står och pratar engelska med varandra   . Då hade hon pratat engelska i två dagar. 

 

Jag satt upp en rallylydnadsbana dom 3 dagarna jag var där. Dom 2 första dagarna så hade vi en nybörjarbana, och sista dagen blev den en fortsättning. Det var många som var med på lägret som skulle till Märsta och tävla rallylydnad. För några skulle det bli premiär. Jag försökte gå banan med Jeri några gånger, men vi hade lite problem med koncentrationen.

 

På torsdagen så blev det uppvisning igen på morgonen, och sen privatlektioner. Så gjorde jag en till nybörjarbana. Idag så kändes Jeri lite mer på hugget att gå den med mig. På eftermiddagen så blev det lite körigt. Jag väntade på min privatlektion när dom började med preparatsöket, som jag ville vara med på. Men jag hann göra några sök med han alla fall efter min lektion. Den här gången skulle dom söka efter människodoft. Jag såg ju inte själv, men fick höra efteråt att varje gång Jeri hittade rätt, alltså min doft, så började han vifta med svansen. Så det måste ju betyda att han blir glad när han känner min doft. Nånting måste jag tydligen ha gjort rätt med han. Efter det så var det bara och sätta sig i bilen och åka till Borlänge. Durspelsdamerna skulle ha säsongsavslutning. Vi spelade lite en stund, och sen åkte vi och åt pizza. 

 

På fredag var det helt nya ämnen på gång. Men innan vi började så åkte jag till det andra stället och ställde upp en ny rallylydnadsbana i fortsättningsklass. Sen åkte jag till uppfödaren. Vi skulle ha spår på förmiddagen. Jeri fick ett lätt rakt åkerspår, med ett litet föremål i början, och ett litet i slutet. Han började bra, höll spåret. På slutet så började han nosa lite i luften, för det var en som hade lagt ett viltspår ganska nära vårat slut. Men han fixade det också efter lite fundering. 

 

Eftermiddagen ägnades åt sök istället. Han hittade 2 figuranter av 3. Den första var den som var längst bort, och väldigt svår att hitta. Sen kanske vinden låg fel också, det vet jag inte. Men han var jätteduktig med dom två han hittade. Efter det så fick jag gå och sätta mig i skogen. Vid ett tillfälle höll det på att bli lite problem. Satt där och väntade på en hund, hörde hur det knakade i skogen. Då börjar det klia i halsen. Neeeeej, inte hosta nu. Inte hosta nu tänkte jag, kan dom inte komma snart så jag får hosta nån gång. Jag satt för handen och försökte dämpa ljudet med handen   . Vet inte om det gick så bra. 

 

Efter vi var klara med dagens aktiviteter, så satt vi där på åkern och fikade en stund. Innan alla började fundera på att åka hem till sitt. Vilka mysiga dagar vi har haft. 

 

Lite bilder från kennelveckan. Collien som är med på bilderna är den vars pappa kommer från uppfödaren. Ja, han bor ju hos henne fortfarande förstås.

 

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards