Colliekompisarna

Alla inlägg under juli 2016

Av Marru - 12 juli 2016 22:58

Då var den slut för den här gången. Vår agilityvecka, som vi haft på klubben i flera år nu. Vi hade hyfsad tur med vädret, trots att tunga moln hängde över oss flera gånger. Så även idag när vi började på morgonen. Men trots det så klarade vi oss utan regn. Men när jag väl var hemma, då öppnade himlen sig och det vräkte ner. Vi avslutade veckan med hoppklass 1 idag. Jeris andra och sista tävlingsdag för denna gång. Vem vet, nästa sommar han kanske är i tvåan   . Alla fall börjar det närma sig. 

 

Jag var lite orolig inför starten på första banan, för den såg svår ut. Men Jeri fixade det. Kanske inte galant, men han fixade den utan fel. Sen vid några ställen blev det nån yvig sväng. Men vi tog oss runt felfria, och under referenstiden. Så det var bara och sitta med spänning hur det skulle gå, får vi pinne eller inte. Det var bara 7 av 34 som kom i mål den klassen. Vi kom på 3:e plats, och fick sista pinnen. Det var bara 3 nollor på den banan. Han hade kanske haft lite bättre tid, om inte några svängar blivit så yviga. 

 

Andra banan var mycket lättare, Den var det mer fart på, det var bara och springa på så fort man kunde. Men där var slalomet ganska nära tälten vid sidan. Så innan han gick, så var han på väg och börja titta åt det håller. Men jag fick han på andra tankar ganska snabbt. Vi startade tidigt i den klassen. Så det blev spännande och se hur det blir med pinne. I den klassen var det fler som tog sig i mål, 18 av 34. Men dom fick en del rivningar dom snabba hundarna. Så vi kom på 5:e plats, och fick en pinne där också. 

 

Så nu har Jeri 3 pinnar i hoppklass, och 2 pinnar i agilityklass. Tänk om han tagit kontaktfälten igår, då hade han kanske fått pinne där också. Fast egentligen spelar det ingen roll, för jag tänker alla fall inte flytta upp han till tvåan direkt nu. Har kommit fram till att det finns mycket mer klass 1 tävlingar än klass 2 tävlingar här i närheten. Så vi tävlar nog dom, sen får vi nog kanske se till hösten. Eller möjligen efter Vintercupen, då jag ser hur han fixar klass 2 banor. 

 

Nu i slutet av veckan och början på nästa vecka skall vi ut på nya äventyr. Då kommer hon Heini från Finland till uppfödaren. Så då skall vi kursa   .

 

Bild på en stol kille med sina rosetter och priser. Ok, han kanske inte valt en ryggsäck. Men jag har länge hoppats att jag skulle vinna en. Det är en klubbkompis som har ett företag, som heter Fyrklövern assistans. Hon har köpt ryggsäckar till sina anställda, och klubben har blivit sponsrad med några. Har titta flera gånger på dom, men har ju aldrig lyckats ta mig till pallplats när dom legat på prisbordet. Eller så har nån hunnit ta före mig.  Ser du Marie, om du läser detta. Jag gör reklam för dig   .

 

 

Av Marru - 11 juli 2016 22:56

Agilityn fortsätter och dominera här. Dag 5 och idag fick Jeri tävla. Äntligen!!!! 2 agilityklasser stod på agendan. Vi hade ganska bra tur med vädret. Det mullrade lite svagt vid ett tillfälle, och regnade lite. Men det var uppehåll när vi skulle tävla. Men när tävlingen var klar så började det regna. Det verkar som om jag kommer bli en av dom där som svär över kontaktfälten. 

 

Första banan gick kanonbra. Jag hade några saker jag var orolig för. Gungan, vi har inte tränat gunga sen vi flyttade ut till klubben i maj. Slalomet, att han skulle gå ut 2 pinnar för tidigt. Sen var det ju kontaktfältet på balansen. Dom 2 första fixade han, men inte det sista. Jag var med han på kontaktfältet i första loppet, men så tänkte jag att nu fixar han det. Men det var för tidigt, han hoppade så klart över fältet. Det kändes lite surt för vi var nollade fram dit, och det var bara 2 hinder kvar före mål. 

 

Andra loppet var balansen som tredje hinder. Så då visste man ju redan från början att vet var kört. Men annars så gick han kanonfint. Imorgon är det 2 hopplopp, inga kontaktfält. Så bara för det så kommer han säkert gå ur slalomet 2 pinnar för tidigt. 

Av Marru - 10 juli 2016 23:40

Då har Lizzie tävlat färdigt för denna gång. Hon var nog ännu långsammare mot vad hon brukar vara. Vet inte om det är löpet som gör det. Hon har ju tydligen börjat löpa. Det är lite besvärligt med våra tikar, att man aldrig ser att dom börjat löpa. Om inte Jeri springer med nosen i rumpan på dom ganska mycket. Då kan man börja misstänka att nåt är på gång. Nu är det bara och hoppas att Jackie på nåt vis skall komma i samma rytm med Lizzie och Clara ang löpet. Annars kommer Jeri få jobbigt om det är löptikar 3-4 ggr på ett år. Hittills så har ju våra tikar löpt ungefär samtidigt, och bara en gång er år. 

 

Men idag så hade vi alla fall 3 ggr hoppklass. Första banan kom hon på 16:e plats och i det andra på 9:e plats. Det tredje loppet kändes hon ännu segare. Så då bröt vi och gick av banan. Vi har haft en massör på plats, så jag passade på att ta Lizzie till henne efter att vi gått sista banan. Lizzie tyckte nog att det var ganska skönt att bli masserad. Hon massören sa också att Lizzie var i fin form. Det var skönt att höra, och det var nog dagens bästa vinst   .

Av Marru - 9 juli 2016 22:42

Efter 2 månaders ofrivillig agilityvila så är vi äntligen i gång igen. Vi har våran veckotävling nu, började i torsdags med klass 3. Idag var det då äntligen dags för klass 2, och Lizzie fick tävla. Hon skall få göra det imorgon igen, men sen blir det Jeris tur. Men man känner sig lite osäker fortfarande. Vi har haft strålande solsken både torsdag och fredag. Men idag så öppnade himlen sig, precis innan vi sulle springa. Jag hade ju regnkläder i bilen. Men när jag det gällde skor så tänkte jag tydligen, äsch det kommer inte att regna. Så jag hade bara ett par vanliga gympadoijor med slät sula. Så imorgon skall jag ha med mig ett par skor med ordentlig sula. Sen skall jag också ta med mig den där handledsskenan jag fick. Då kommer det nog kännas lite tryggare. 

 

Lizzies första lopp så hoppade hon över 2 kontaktfält   . Balansen  har hon hoppat över flera gånger. Trodde hon skulle ta gungan, men antagligen så har hon hoppat av vid sidan som hon ibland brukar för gungan är ju inte hennes favorithinder precis. Så hon kom på 15:e plats för att hon drog på dom där två kontaktfältsfelen. I mittenloppet, så var gungan och balansen ganska nära varandra. Men gungan skulle tas före balansen. Jag misstänkte att balansen säkert skulle locka eftersom hon inte gillar gungan. Först såg det ut som hon skulle på balansen, men så fick jag henne vrida sig mot gungan. Men trots det så bestämde hon sig för balansen alla fall. Ja, det vet man ju hur det gick. Tredje loppet gick bra, men väldigt långsamt. Trots det så kom hon på 10:e plats i sista loppet. 

 

Imorgon är det nya tag som gäller för Lizzie och mig. Vi får väl se hur det går för hon har precis börjat löpa.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards