Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2016

Mycket agility!

Av Marru - 30 augusti 2016 00:10

Den har varit mycket agility här, och kommer även bli så i fortsättninge också   . Kan ju inte påstå att det är nåt jag är speciellt ledsen över. Fast i tisdags så var det annat än agility här. Då var jag på första träffen inför en viltspårkurs som Jeri och jag skall gå under hösten. Vi hade tur, det var en som passade på att göra sitt prov samtidigt. Så då fick vi se hur ett sånt går till. Får väl skriva mer om det sen. 

 

Men i onsdags så var vi till Borlänge på deras andra kvällstävling. Det gick ju lika bra som förra gången. Det blev 2 disk. Båda gångerna för han gick ur slalomet. Första gången gick han ur när han stannade till och började titta på hinderfixaren, som förresten var en gammal jobbarkompis till mig. Vi körde buss på GDG på 80-talet. I vackra bruna uniformer med en diarré färgad skjorta till, och stickad slips. Om hon haft dom kläderna på sig, så hade jag förstått att han gick ur. Men jag antar att dessa är brända och begravda sen länge hos alla som en gång har haft likadana. Andra loppet så gick han också ur i slalomet. Men annars var jag nöjd med ett bakombyte i slutet på båda banorna. Har aldrig gjort det på tävling med han. Men tydligen så hade han tillräckligt med fart för att fixa det. 

 

I lördags så var jag till Avesta med Lizzie, trots att jag inte hade tänkt det från början. Det beslutet skulle jag hållt mig fast vid. Men så vart jag ju övertalad att anmäla dit, så jag gjorde det veckan innan. Det blev 3 st disk för oss. Hon var inte alls på humör för att springa, och det var jättejobbigt och springa med henne när man hela tiden fick jaga på henne. 

 

Lördag kväll åkte jag till brukshundsklubben i Ludvika och satt upp mitt tält inför söndagens tävling där. Då var det både klass 1 och 2. Dit hade jag anmält Lizzie redan från början. Jeri fick börja agilityklassen. Han hade bra fart, och den här gången tog han nerfarten på balansen också. Men så gick han ur i slalomet. Vet inte varför. Men han var väldigt stirrig hela dagen. När vi gick promenad i skogen på morgonen, så irrade han hela tiden åt alla håll och kanter. Han var på Lizzie, precis som om hon skulle vara i höglöp eller nåt. Men det stämmer ju inte, för hon löpte i början av juli. Samma sak med Clara. Nästa gång var det Lizzies tur. Hon blev lite skrämd av balansen i Avesta som inte var den allra bästa. Men hon tog sig över den. Hindermässigt så nollade vi oss men fick mycket tidsfel. Men trots det så kom vi på 6:e plats, och hon fick både rosett och pris. 

 

Sen gjorde dom om banan till hoppklass, och det var klass 1 som börjde. Jeri var om möjligt ännu mer stirrig än förra gången. Han gick hela slalomet denna gång. Men så började han spana in mot ett tält vid sidan av banan. Så vi fick väl nån vägran där och tidsfel. Det hade varit perfekt om han nollat det loppet. Den som vann och kom på andra plats var ju från Fagersta KK. Det hade väl varit snyggt om vi varit 3 från klubben på pallplats   . Lizzies hopplopp gick lika som det förra. Långsamt med noll fel på hinder. Återigen så fick hon rosett och pris, trots att hon kom på 7:e plats. Så jag mer eller mindre bestämde där och då, att de fick bli Lizzies sista officiella tävling. Visst kommer det bli jobbigt när man skall åka iväg med Jeri, och hon står i hallen och tittar med sina stora bruna fuktiga ögon och ser så ledsen ut. Det gör hon redan nu när Jeri och jag åker. 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards