Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 12 september 2016

En vecka gått igen!

Av Marru - 12 september 2016 22:57

Så har en vecka svischat förbi igen. Förra veckan på onsdagen så var det tävling för Jeri igen. Vi hade kvällstävling på klubben, med dubbla agilityklasser. Jag skulle nu första gången prova en sak vi provat och som fungerat på träning. Det gäller ju så klart kontaktfälten på balansen. Vi kom fram till på träning, att om jag bara springer rätt på och peppar han, så tog han balansen. Så det var väl bara och testa. Antingen så får vi 5 fel, eller så går det bra. Det var bara under banvandringen och banka in i skallen att man bara skulle springa på. Det gick ju hyfsat, och han tog nerfarten. Vi hade en sån tur att vi var dom enda nollade i den klassen, och vann. Vet inte hur många agilitystarter jag gjort. Flera hundra är det alla fall, bara i år så tror jag att jag har nåt på 80 starter. Men det var första gången vi vann   . Andra loppet, så fick vi då den där femman.

 

På torsdagen så var vi till Jeris uppfödare och greja lite. Bla så gick vi ett viltspår. Han var så duktig så. Vid ett tillfälle sa Jeris uppfödare, att nu får du stanna till lite, att han tappat spåret. Men vi upptäckte senare att det var ju hon som tappat spåret   . Jeri hade full koll på vart han skulle.

 

I fredags så låg jag i sängen och slappade lite. Helt plötsligt så ringde min mobil. Det var grannen som ringde. Hennes hund hade rymt. Hon har nyligen gjort en knäoperation, och jag har gått en promenad med hunden på eftermiddagarna. Så jag gick uppför backen mot henne. Tror jag aldrig gått så fort uppför den backen. Sen var det bara och börja leta. Fick höra att man sett henne gå mot gatan efter våran gata. Så jag gick ner mot hälsospåret, men där var det helt tomt. Ringde till grannen att hon skulle gå hem ifall hunden kommer dit. Sen fortsatte jag och leta. Men efter en kvart så ringer grannen. När hon hade gått hem över skogen så hade hunden stått på framsidan. Så det slutade ju bra. 

 

I lördags var jag till Söderbärke på ett geocaching event. Fast kvällen före så var jag på ett kvällen före event på Hagudden i Söderbärke. Där brukade jag ofta gå tillsammans med hundarna när vi bodde där. Så jag tog med Lizzie så att hon skulle få återuppliva gamla minnen, och Jackie för miljöträning. På lördagen skulle det släppas en hel del nya cacher. Så klart så ville man få en FTF på nån av dom. FTF är förkortning på first to find. Min klubbkompis och jag la upp en strategi på hur vi skulle göra. Bestämde oss för att åka mot Malingsbo, och satsa på en som var långt borta. Det var ett ganska smart drag, men vi fick åka längre än vi planerat för att få den. Det var ju flera som åkte åt samma håll. Men det var en hel del cacher släppta efter den vägen också. Så den första bilen stannade direkt vid den första. Sen stannade nästa, och så fortsatte det tills vi kom till den vi planerat och ta först. Men där stod det en bil redan. Så vi svängde mot Ludvika och äntligen så var vi först. Fast riktigt säker på det kunde man ju inte vara. Man hade ju ingen koll på hur många som hann åka från parken innan vi kom iväg. Men så visade det sig att den vi stannade vi först, var vi den första som tog. När vi var på väg till cachen, så kom det flera bilar åkande och dom svängde alla mot grusvägen. Men kände att det är ingen idé att försöka på nån mer, att vi får vara nöjda med denna. Så övriga cacher tog i vår egen takt. Fast ibland så tappade mobilen kontakten, så då fick vi försöka med gps. Ibland hade vi tur att det stod nån vi burken redan. Vi var en sväng till Skräddartorp också. Där var vi ganska ofta när jag var liten. Det hade ändrats lite där, och det verkar fortfarande vara ett populärt utflyktsmål. 

 

              

 

I söndags så var jag till Gävle och tävlade igen med Jeri. Lizzie hade jag redan strukit. Fick åka tidigt på morgonen för klass 1 skulle starta först. Det var 3 lopp, 2 hopp och 1 agility. Började med ett hopplopp, och han gick kanonbra. Men så rev han sista hindret, och vi fick 5 fel. Han som aldrig river annars, så skulle han göra det nu. Visade sig att hade han inte gjort det så hade vi vunnit. Det var bara en som hade nollat sig, och dom hade sämre tid än vi. Men nu hamnade vi på 7:e plats. Agiliytklassen tänkte jag prova samma sak som förra gången. Att bara springa på. Men den här gången fungerade det inte. Han fick en femma på kontaktfältet. Men sen diskade vi alla fall. Det var ett par kombinationer som vi inte tränat så mycket på. Sällan den sorten finns på en klass 1 bana. Men i söndags så fanns det tom 2 ggr. Sista hopploppet nollade vi, men det var många andra som gjorde det också. Så vi hamnade på 9:e plats, och därmed blev det ingen pinne. 

 

Idag har jag varit orolig för Lizzie. Hon har inte varit som hon skall idag. Ringde till djurkliniken i Ludvika, och imorgon skall vi åka dit så vi får se vad som felar henne. Det var väl tur att jag strök henne från tävlingen i söndags. Fast det hade jag ju planerat sedan tävlingen i Ludvika. Skall stryka henne från tävlingen i Sala också.

 

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards