Colliekompisarna

Alla inlägg under november 2016

Av Marru - 24 november 2016 23:21

Så har en månad snart svischat förbi här. Första advent står för dörren. Mindre än en månad kvar till det vänder igen och det börjar bli ljusare   .

 

Klubben har haft sin första tävling i Vintercupen som vi har varje vinter. Den började väldigt bra för våran del. Nytt för i år är att det är bara 2 lopp. Det började bli så många anmälda, och när vi hade 3 lopp så blev dagen så lång. Men nu när det bara var 2 lopp, så hann man åka hem när det fortfarande var ljust ute. Jeri kom på 2:a plats i sitt första lopp, och Lizzie på 3:e. Det var roligt. Nästa lopp gick inte riktigt så bra. Då diskade Jeri sig, för jag var lite för dålig på att visa. Så han sprang förbi ett hinder, sen tog han det från fel håll istället. Lizzie fick en vägran på slutet. Återigen så var det jag som var boven i dramat. Jaja, det är sånt som händer. 

 

Sånt som händer ja, fick mig att tänka på Fantomen på Operan. Lite långsökt kanske, om det inte var för att vi var och tittade på det helgen före tävlingen. Där säger ju den stora operadivan "sånt som händer, sånt som händer, om inte sånt som händer slutar hända, så kommer det här och hända" . Sen drar hon   . Jag har ju sett den förra uppsättningen av den 2 gånger, då med Michael Samuelsson. Musikaliskt så tror jag den var bättre. Nu kändes det som om Cirkus var en lite för liten lokal för den här uppsättningen. När alla sjöng samtidigt ibland kändes det som om dom bara stod och skrek i mun på varandra. Men dekoren runt omkring tror jag var lite bättre. Men den delen där dom skulle ner till Fantomens domäner var lika fantastisk båda gångerna. Med alla ljusen.

 

Just ja, vi var ju och tävlade agility dagen innan vi var till Stockholm. Jag ligger verkligen efter här. Det var bara Jeri och jag som var till Mora. Det var tur att jag inte anmälde Lizzie för det hade verkligen blivit en lång dag för oss. Dom körde ju klass 1 först, och sen klass 3, och till sist klass 2. Det hade blivit kväll innan vi hade kommit hem därifrån. Första loppet diskade vi oss. Jag har ju blivit van vid från sommarens tävlingar, att jag bara skickar in han i tunneln från håll och han tar den. Men inte denna gång då. När jag drog iväg, så drog han efter. Slutade med att han sprang in i fel ingång. Agilityloppet kom vi på 8:e plats på. Han fick 5 fel för han hoppade av gungan för tidigt. 

 

Men tillbaka till nutid, nästan alla fall. I söndags hade vi rallylydnadstävling på klubben. Dubbla mästarklasser, som vi fick lotta bort hälften av dom anmälda. Men vi har inte plats i hallen och ha dubbla banor. Denna gång kom man inte hem innan det blev mörkt. 

 

Nu blir det inga tävlingar på några veckor. Sen är det dags för Vintercupen igen. Nästa officiella tävling blir inte förrän i januari.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards